skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2021

Vi behöver varandra!

Av skrivmoster - 24 augusti 2021 10:08

I  

Nu har vi haft några riktigt härliga sommardagar! Det har varit så varmt och skönt i solen. 

Idag är det inte lika strålande men ändå dryga 20 grader. Man får ta tillvara på alla dagar - oavsett väderleken för den kan man inte göra något åt. 


Igår hade jag den stora glädjen att få ha mitt mellanbarnbarn hos mig efter skolan. Hon skulle på fotbollsträning i närheten av mig och då passar det bra att komma. Hon är en solstråle och är full av liv och lust. Nu har hon börjat på mellanstadiet och fått två nya manliga lärare. Det var ju spännande förstås men allt hade gått så bra första dagen. 

Bland det bästa var att man får ha sina egna privata saker, som pennor och annat man "behöver" så hon hade en särskild penna med sig igår. Men det kommer att bli en hel del annat att ta med sa hon. 


Min absolut värdefullaste skatt på denna jord är mina tre barnbarn, som är flickor. Själv fick jag inga flickor utan två fina grabbar, som jag är så stolt och glad över. När vi så småningom önskade få ett syskon till vår första son, så fick vi vänta så länge att vi nästan gett upp hoppet. Efter sju år fick vi en lillebror till den väntande storbrorsan. Som jag sagt tidigare, så mår jag dåligt av att höra hur folk säger att dom "skaffar barn"... I min värld så är barn en gåva, som vi får - tyvärr inte alla. Det gör ont i mig att höra om deras längtan som inte uppfylls. SÅ.. vi bör vara väldigt glada och tacksamma alla vi, som fått våra barn. Trots att vi kanske fått vänta länge, så kom de till sist. 


Mina barnbarn är mina ljus i livet som änka. Jag förlorade min man, sönerna sin far och flickorna sin farfar. Jag är glad att de hann få åren med honom.  Det är underbart att få ha barnen omkring sig och känna att vi har en så bra kontakt och att vi behöver varandra. Den äldsta är 12 år och mittenflickan 10 år. Sedan kom en liten "sladdis" som snart fyller 2 år. Hon är en härlig tjej precis som de två andra. De är trygga, fulla av liv och förvånar mig med all den kunskap de har. De har mycket att lära mig.. om sånt jag inte är så insatt i men försöker få ett hum om i alla fall. Sedan tycker de förstås att det är roligt att jag berättar och lär dom sånt som jag har med mig från livet. 


Den lilla har inte haft samma möjlighet som de stora att skapa en nära kontakt med mig. Det var ju denna pandemi som ställde till det. Men hon är helt klar över vem jag är och pratar om faRmoR med klara rullande R. Hon är otroligt duktig på att prata och har redan ett stort ordförråd. Det är härligt att nu få följa hennes liv också. Jag får det bästa av det mesta i olika åldersklasser! 






 
 
wiper

wiper

25 augusti 2021 10:43

Härligt att du haft ett av dina barnbarn hos dig. Tiden bara rusar iväg när jag ser hur stor hon blivit nu. Jag är själv så glad att jag har en son men har inga barnbarn men så är det och inget jag går och tänker på än om jag hör hur fantastiskt det är. Glädjer mig för andras skull.

Grattis till att du fått ett sladdbarnbarn, det visste jag inte men jag är ju sällan på facebook och då håller man inte samma koll. Jag förstår att man lär sig mycket av barnbarnen och man hänger med i det nya på ett helt annat vis. Fint skrivet av dig.

Ha en skön onsdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

26 augusti 2021 10:47

Jag är välsignad, som har mina barn och barnbarn också nu när jag inte har min andra hälft. Det är ett privilegium. Inget självklart. Därför är jag så tacksam!
Att kunna glädjas med andra är stort och man mår bra av att kunna göra det. Tack!
Varm kram till dig! Hälsa mr T.

 
wiper

wiper

31 augusti 2021 15:36

Så fint beskrivet av dig. Mr T hälsar tillbaka till dig

Ha en skön tisdag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

6 september 2021 18:54

Tack snälla! Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards