skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg under september 2021

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17

 

Nära mitt hjärta
bär jag nyckeln
in till stillhetens rum
där osagda ord
hänger i taket
tänkta tankar svävar
tystnaden andas
och själens vatten
blir till en stilla krusning
©Skrivmoster
Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54

Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff. 

Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/grannar som också uppskattar denna norrländska delikatess. Det var otroligt gott och jag känner redan för att äta en gång till i en snar framtid. 

 

Lördag var det 2-årskalas och kärt besök av tillresta släktingar som vi inte träffat på länge. Det blev en jättetrevlig fest och en lycklig tjej som fick mycket uppmärksamhet. Det bjöds på exotisk planka med så mycket gott både av kallskuret och alla de exotiska frukter. Fantastiskt! Så naturligtvis födelsedagsfika med hembakade kakor och en konstnärligt dekorerad tårta efter önskemål av den lilla tjejen. Det är bra att ha en duktig mamma!! 

 


Vilken fröjd det var att se när födelsedagsbarnet skulle öppna sina paket! Hon jublade över såväl hårda som mjuka paket! Det var ren underhållning att se hennes förtjusning. 

 

Igår kväll kom den äldsta av mina tre barnbarn hit och ville sova över eftersom det var studiedag idag. Det är en ynnest att få umgås med en tjej som är tonåring nästa gång hon fyller år. Vi har mycket att prata om - inte minst hennes teaterintresse. Hon är med i en teatergrupp och de träffas en gång i veckan. I tre års tid har hon varit med i en kommunal grupp men nu ville hon prova på nåt nytt och det verkar lovande. 

Mellersta barnbarnet är också en tjej och hon är en fotbollsälskare och spelar i en lokal förening. Sedan är hon intresserad av att lära sig spela trummor. Hon spelar en gång i veckan med lärare och sen får hon öva på sitt egna fina trumset hemma. Ett annat intresse är bild och hon har verkligen talang för att rita och måla. Ja egentligen är båda de äldre flickorna otroligt duktiga och konstnärliga inom denna gren. 

 

Jag kan bara säga att jag känner mig otroligt rik och lycklig över dessa barnbarn som lyser upp mitt liv. 

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards