skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2021

"Nu kör vi!"

Av skrivmoster - 20 augusti 2021 16:49

Igår var det äntligen dags för att få träffas i RPG (RiksförbundetPensionärsGemenskap). Nu var det länge sedan vi fick den möjligheten så det kändes verkligen roligt. 

Vi fick besök av den nyvalde ordföranden för RPG Småland-Öland - Roland Eckerby heter han. Ämnet var "Från 17-71 Ett pastorsliv". Han berättade medryckande och intressant många episoder som berörde oss på olika sätt. Det var både humor och allvar. Vi sjöng även tillsammans och Roland Malmberg spelade dragspel. 

 

Kring kaffebordet fick vi tillfälle att prata med varandra och umgås som är så viktigt också. Efter fikat blev det årsmöte och det valdes ny ordförande och styrelse. Allt gick smidigt eftersom det var så väl förberett. Vi fick även höstens program för mötena och promenaderna. Närmast ligger en dagsresa med RPG från Tenhult. 

 

Nästa möte blir den 16 sept. då vi får besök av Brottsofferjouren som ska tala om olika brott som äldre kan utsättas för. 

 

Idag har det varit en dag med sol och häftiga regnskurar. Det mörknar plötsligt och så vräker det ner en stund. 

Jag har fått skjuts av sonen och varit och handlat och det känns bra att ha fått fylla på förrådet litet. 

 

För er som inte vet, så har jag en duktig sonhustru, som tillverkar olika hantverk. Det är smycken och väggprydnader och lite av varje... Ni måste göra ett besök på hennes hemsida och kolla om det är nåt som ni blir intresserade av. Hon har e-handel och skickar gärna det ni fastnar för och beställer. Ta lite tid att surfa runt på hennes sida! 

 

Smycken | Inredningsdetaljer | Mary By Hand



 


 

 

 

 
 
wiper

wiper

25 augusti 2021 10:47

Härligt att du engagerar dig och träffar folk och har en gemenskap. Det behövs ännu mer när man blivit ensam kvar. Jag njuter nu av den tid som vi får vara två för den är begränsad och det såg man nu då min man fick cancer.

Vad kul att din svärdotter är bra på hantverk. Jag skall se om jag hittar en länk i din blogg. Visste inte att du börjat blogga igen. Har ju kollat här med jämna mellanrum

Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

26 augusti 2021 10:45

Hej kära du! Tack för att du läser! Jag har varit in på din blogg då och då men är väldigt dålig på att vara flitig och regelbunden. Du har så rätt i att man får vara tacksam så länge man är två. Det är ovärderligt!
Min sonhustru är väldigt duktig och i sommar var hon på en hantverksmässa och presenterade sina alster. Det gick bra och hon jobbar på för att bygga upp något bestående. Men inte lätt med familj och barn, som också ska ha sitt.
Fick en liten lust att skriva igen så jag kommer att göra det när andan faller på. Har inte "rätta knycken" än i alla fall. Men jag gör det jag känner för. Må så gott och ta hand om varandra! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards