skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg under juni 2016

Av skrivmoster - 4 juni 2016 10:14

 

Nu är blomlådan på räcket också i ordning och lyser upp tillvaron.

Jag satte också i krukor som står här och där. Det är roligt att få njuta av denna sommarfägring!

 

 

Denna bilden från vår fontän är från förra sommaren för än är det inte

planterat klart där. Fontänen är i alla fall igång. Det är så fint där och det finns bänkar så man kan sätta sig där och bara lyssna på vattnet och titta på de vackra blommorna.

Vi har haft högsommardagar hela veckan. Lika varmt som de våra haft på Rhodos! Ibland har man suckat över värmen ...

 

Jag har inte haft någon energi att skriva i bloggen. Det har varit och är så mycket annat som tar både kraft och tid. Sommarstugan är såld och jag måste med sonens hjälp ta mig upp och få plocka undan det vi inte lämnar kvar. Vi lämnar det mesta ... Det är inte realistiskt att kunna göra som när man bor på orten. Vi har fått ställa in oss på att "nu är det så här" och vi kan inte ändra på det som gäller.

 

Det känns bra att lämna över till en kär väninnas dotter, som jag känt och sett växa upp. Min kära vän lever inte längre men hon sitter nog och ler nöjt i sin himmel. Stugan är inget främmande för deras del.

 

Tyvärr så har en hel del sjukdom i vår innersta krets varit till oro och hinder en tid. Några har tillfrisknat medan någon inte är helt bra och en ny har tyvärr insjuknat. Det är tungt när det hela tiden händer orosmoment. Alla har vi våra bördor att bära ...

 

Det vore skönt att få vila från oro och njuta längre än några dagar bara. Vi behöver alla hämta ny kraft för att orka med det som vi kallar "livet". Jag älskar livet, jag vill så mycket och jag ser hellre positivt än negativt på helheten. Mitt glas är mestadels halvfyllt och inte halvtomt. Det finns många småsaker som kan väga upp när det känns tungt och onödigt oroande. Som vanligt är det upp till var och en av oss att SE dessa små korn.

 

Idag är det Ölmstad-dagen men jag tror att jag får avstå. Det är roligt att gå runt där och träffa folk och se vad som bjuds. Men samtidigt är det inte så roligt att gå ensam .. jag vill gärna ha sällskap men det har jag inte idag.

 

Mina tankar är i ett främmande land där en nära vän idag hamnat på sjukhus. Jag hoppas att han får den hjälp han behöver och att hemresan ska gå bra. En veckas vistelse och så händer det något oförutsett ..

 

Tacksamhetstankar till att vi har det så bra där vi bor och att vi har våra små barnbarnsflickor. Snart får vi krama om dom igen!

Ovido - Quiz & Flashcards