skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Stillhetens rum

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17

 

Nära mitt hjärta
bär jag nyckeln
in till stillhetens rum
där osagda ord
hänger i taket
tänkta tankar svävar
tystnaden andas
och själens vatten
blir till en stilla krusning
©Skrivmoster
 
 
wiper

wiper

10 september 2021 12:12

Den dikten gick rakt in i mitt hjärta och förmedlar mycket hur man känner det. Du är verkligen en poet och diktare som även kan med några rader förmedlar så mycket. Jag fick en tår i ögat

Ha en skön fredag och helg
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

12 september 2021 16:58

Tack snälla du! Jag är så oerhört dålig på att läsa i andras bloggar. Det är som att jag inte hinner... och inte skriver jag här så flitigt heller. Glad att du uppmuntrar mig! Tack och hoppas er helg blev en fin helg. Här har vi haft regnigt.. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Av skrivmoster - 24 augusti 2021 10:08


I   Nu har vi haft några riktigt härliga sommardagar! Det har varit så varmt och skönt i solen.  Idag är det inte lika strålande men ändå dryga 20 grader. Man får ta tillvara på alla dagar - oavsett väderleken för den kan man inte göra något åt. ...

Skapa flashcards