skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 10 februari 2016

Av skrivmoster - 10 februari 2016 08:12

 

Vägen till vår sons hus förra vintern


 

I natt har det kommit lite puder på marken. Inget som stör för det försvinner så fort igen. Dessutom är det plusgrader men väldigt grått.

Tyvärr ser jag att det snöar fortfarande ... det är inte nåt jag gillar.

 

Igår var jag på symöte och det var trevligt som alltid. Vi hade först lite årsmötesförhandlingar. Det gick snabbt undan och jag kvarstår som revisor och blev även justerare av protokollet. Sedan drack vi kaffe och åt semlor som dagens värdinna bjöd på. Gott!!

Givetvis pratade vi om ditt och datt, sjöng några sånger och så läste jag ett par av mina dikter.

 

Efter att idag ha läst en artikel om HSP (Highly Sensitive Person) http://livskick.nu/mental-bakfylla-nar-aven-det-roliga-trottar-ut-en-berattelse-om-hsp/ så förstår jag mig själv lite bättre.

 

Det är det märkliga faktum, att man trots att man trivs och har väldigt trevligt, kan bli totalt uttröttad rent mentalt. Det har inget med personerna man träffar att göra. Det är inte några energitjuvar man umgåtts med. Allt beror på en själv och hur man är som person. Hur känslig man är. Mycket intressant läsning och jag rekommenderar att ni läser artikeln. För mig blev det lite av en aha-upplevelse. Jag känner igen en hel del i det som skrivs.

 

Dagens planering är att baka något och sedan gå på ett födelsedagskalas ikväll. Det blir trevligt!

 

Som avslutning på dagens inlägg ger jag dig en dikt jag skrev igår.

 

LJUST SÄLLSKAP

 

När mörkret kryper in

i både själ och vrå

Vi längtar efter ljuset

dess kraft vi litar på

 

Det tänder hoppets låga

ger dagens mödor liv

Glädjesorgen bär vi

när ljuset går bredvid

 

©Skrivmoster

Ovido - Quiz & Flashcards