skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av skrivmoster - 22 februari 2016 13:34

 

Idag började vår dag tidigt ... vi hade en tidsbokning på stora sjukhuset redan kl. 8. Vägen dit är några mil och sen ska man hitta parkering, gå till inskrivning och vidare den klinik man ska till. Vi hann i god tid och efter två timmar på stället så kunde vi efter besök på apoteket ge oss av hemåt igen. Det var skönt att komma hem och få en kopp kaffe och en smörgås och pusta ut.

 

Det lilla snötäcke vi hade det smälter bort dag för dag. Skönt! Både vinden och plusgraderna hjälps åt att göra jobbet.

 

Man kan undra var somliga har sitt förstånd ibland. Som nu när Liberala ungdomsförbundet vill ta bort lagen om incest och nekrofili. Vad händer i omdömet ... har det brunnit?? Jag säger bara "dumheter" och hoppas att de äldre får pli på de yngre som rent dumdristigt försöker vara fördomsfria och moderna!

Läs själva om ni inte gjort det och bilda er en egen uppfattning!

http://www.expressen.se/nyheter/l-toppen-sagar-incest-forslaget-puckon/

 

 

Våra spänstiga vänner på 80+ kommer just förbi här med sina stavar. De går på promenad ofta och är väldigt duktiga på att komma iväg ut. Jag såg helt hastigt igår ett reportage om promenerande pensionärer i stor grupp. En man tyckte att man gärna kunde gå minst en mil i veckan. Det låter mycket men kanske det skulle gå ... det beror på vad kroppen säger - den blir kanske chockad!  Idag orkar jag faktiskt inte för jag är trött och inte i trim för några promenader. Det får bli en annan dag.

Det är skönt att komma ut och det är gott för både kropp och själ.

 

I dagens ord som jag läser, så handlar det om Sinnesrobönen.

 

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden".

Ovido - Quiz & Flashcards