skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Grattis och småprat

Av skrivmoster - 12 februari 2016 10:27

  Jag börjar bloggen med att säga stort GRATTIS till min vän Bosse L som fyller ett antal år idag! Hade jag kunnat så hade jag kommit på födelsedagsfirande! Önskar dig en riktigt minnesrik och fin dag!

 

Det har blivit lite kyligare och den snö som föll ligger kvar som ett lätt puder. Det är betydligt klarare och lättare i luften idag. Om jag tittar efter noga så flyger det nåt i luften ... något som gnistrar till ibland.

 

Lilla barnbarnet har haft/har magsjuka och den är riktigt "stygg" för hon fick inte behålla nåt alls igår. Hoppas innerligt att det ska lyckas bättre idag så hon får igång sin vätskebalans i kroppen. Dessutom att den övriga familjen ska klara sig ...

 

Igår hade vi trevligt besök av en bloggvän och hennes man. Det var rätt länge sen vi sågs fast vi haft rätt tät kontakt. Vi har alltid så trevligt tillsammans och de är mycket rara och lättsamma människor.

Tack Malin och Mr T för ert uppskattade besök! Tack också för allt ni hade med er! Nu ska vi inte ha så långt uppehåll mellan besöken!

 

Det finns inget så värdefullt som vänner. Häromkvällen hade vi en träff igen med "granngänget" och vi har väldigt trevligt och roligt tillsammans. Nu firade vi en av vännerna som fyllt år. Vi försöker att träffas när någon fyller år och däremellan när vi får lust och det passar. Det är skönt att veta att dom finns och att vi kan stötta och glädja varandra på olika sätt.

 

Ikväll är det tänkt att jag och en granne/vän ska åka och lyssna på och se bilder från en MC-resa i USA. Det känns väldigt intressant och roligt så jag hoppas att den känsla jag har i kroppen ska gå bort och att jag har orken att åka dit. Ibland kan en vecka innehålla mycket och dessutom väldigt roliga saker. Ändå mot slutet av veckan så börjar det kännas att man inte längre är ung. Kroppen börjar knota och det blir trögt. Man behöver lugn och ro hemma utan krav. Det gäller att hitta en balans mellan det utåtriktade och hemmalivet. Utan att få komma bort och göra nåt annat än det vanliga, skulle det bli rätt trist. Men det vore ju bra om inte veckans alla dagar innehåller nåt "utåt" - att det spred sig lite mera. Just nu är jag som sagt lite "sliten" och inser att jag får skruva ner takten lite. Medan det pågår så snurrar det på för att sen bli som en ballong när man släpper ur luften. Så känns det just nu!

 

 

 
 
wiper

wiper

12 februari 2016 10:53

Bra att bli påmind om detta, skall gå in och gratta honom också. Vad fint skrivet vännen, vi känner likadant för er. Ni är så behagliga att umgås med så det känns berikande. Tack för allt gott vi fick njuta av också. Jag har inte hunnit blogga förrens nu eftersom jag hade gymmet på förmiddagen ;)

Härligt att bo i ett område där man kan hitta vänner att umgås med. Det blir ju en trygghet också. Hoppas barnbarnet blir fri den hemska magsjukan snart.

Vilken kul sak ni har att se fram emot, såna föredrag brukar vara intressanta. Vi måste börja göra mer sånt. Som du säger så är det viktigt att hitta en balans så man orkar. När det händer för mycket för mig så blir jag helt uttröttad och måste vila en dag innan jag gör nåt. Man kan vara utmattad utan att det syns för du var var så fräsch och fin när vi träffades.

Stor varm kram till er båda



http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

13 februari 2016 09:59

Det är sant det du säger .. allt syns inte utanpå. Men jag lyssnade på kroppen och stannade hemma igår kväll för jag orkade bara inte ge mig iväg. Sen sa ryggen stopp också och då ska man inte sitta stilla i 2-3 timmar som detta skulle bli med allt omkring. Jag missade nog nåt väldigt trevligt men jag är glad att jag var "förståndig" och mår bättre idag. Man behöver vila ibland.

Ha en fin helg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards