skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Underbar morgon!

Av skrivmoster - 7 februari 2016 09:10




Denna låten kom för mig när jag idag kom upp och tittade ut på det vackra vädret och den sköna temperaturen! Så skönt att få se solen!

 

Igår var det regnigt hela dagen och väldigt grått. Här hos oss var det "farmorskalas" för ena barnbarnet som inte var bjuden på det barnkalas som lillsyrran var bjuden på.

 

Jag överraskade henne med att ha kokat Pitepalt till lunchen. Hon skrek av glädje! Sedan så småningom var det dags för det efterlängtade fikat och glass förstås! Vi anordnade en typ av fiskdamm så hon fick sitt godis. Hon blev glad men kunde inte låta bli att säga, att hon trodde ng att dom på barnkalaset fick mera i sin påse ...  

 

  Närmast har jag semmelbak i min planering. Det är ju fettisdag till veckan! Jag bakar alltid en liten sats så vi har att ta fram när vi blir sugna eller då det kommer gäster.

 

GRATTIS till svåger Göte som fyller år idag!

 

Julrosen den blommar för fullt ute i min rabatt och jag fattar inte att den klarat sig när det var fullt av snö på den. Men de är en livskraftig växt som trivs i kyla tydligen.

Fastlagssöndagen är det idag men vi kommer nog inte iväg till nån kyrka fast det hade varit trevligt. Jag ska sätta på kaffe och så får vi börja den nya dagen

"Livsmod, kärlek och glädje finns djupast inom oss människor" står det i min morgonbok som jag läser varje dag. Oro och ängslan likaså men vi bör inte fastna i dessa tankar. Vi få söka djupare inom oss och hämta ny kraft. Oh en sån underbar morgon!

 

 

 
 
Veronika

Veronika

7 februari 2016 14:17

Semlor, mums mums. Mamma gör fantastiskt goda gluten och mjölkfria semlor undrar om vi kan flirta med henne..
Grattis till svåger Göte på hans födelsedag.
Önskar en fortsatt skön söndag

Kramen

http://ordochingavisor.bloggplatsen.se

skrivmoster

7 februari 2016 18:00

Hoppas din söndag också är en fin dag!

Kram!

 
Znogge

Znogge

7 februari 2016 18:04

Vilken bra och god dag det blev hemma hos dig

Trevlig kväll.

http://znogge.wordpress.com

skrivmoster

8 februari 2016 08:15

Hej och tack för titten!

Ha en bra dag! :)

 
Nyckelpigan/Barbro i Piteå

Nyckelpigan/Barbro i Piteå

8 februari 2016 06:02

Semlor skall jag också fixa till "dagen" - maken gillar dom väldigt mycket! Julrosor bara älskar jag.
PS. har börjat så smått skriva igen i min blogg. Kram.

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

8 februari 2016 08:14

Hej! Kul att du startat bloggen! Jag får kika in.
Ha en fin måndag .. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards