skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Ett rörligt pensionärsliv ...

Av skrivmoster - 4 februari 2016 21:45

 

Ännu en bild tagen genom bilrutan ... så kvaliteten är undermålig ...

 

 

När vi åkte hem från att ha veckohandlat så såg vi en så vacker solnedgång som är omöjlig att få med på bild i den skönhet det var.

Om ni med lite god vilja ser efter så är det solen som går ner mot Vätterns vatten. Oerhört vackert!!

 

Dagarna går och jag hinner inte med allt jag vill göra. Idag har jag haft "lilla fröken" här så hon fick vila upp sig lite efter sin vattkoppsperiod och den efterkommande envisa hostan. Onödigt att ge bort dessa baciller till andra och få de som grasserar tillbaka när man varit sjuk nyss.

 

Vi har som vanligt pysslat, pratat och haft allmänt mysigt tillsammans. Hon är så kul att ha omkring sig. Det bästa när man kommer så tidigt som hon gjorde är, att få krypa ner i sängen med farfar och ligga och prata en stund. Det är mys på högsta nivå.

 

På lördag har "stora fröken" beställt tid här för då ska hon komma ensam. Den lilla ska på kalas och då ska här vara "farmorskalas" som vi brukar ha när bara en ska iväg på kalas och den andra blir lite "kalassugen". Jag tror jag ska försöka att överraska henne med en paltlunch. Det vet jag blir klang och jubel! Jag får väl skicka hem till den lilla som annars blir enormt avundsjuk eftersom hon med älskar palt!


Imorgon ska vi på begravning. Det är ju alltid sorgligt. Vi ska ta avsked av vår granne vägg i vägg. Hon har lämnat oss och hon var en av de som vi kallar "gårdsgänget". Nu är hennes man ensam. Men vi får stötta och finnas för varandra som vi brukar.

 

Dagen lider mot sitt slut och jag känner att det är nödvändigt att uppsöka sängen och få lite vila innan morgondagen.

 

 

 

 
 
wiper

wiper

5 februari 2016 12:22

Jag tycker inte kvaliten är undermålig. En sån bild skulle jag inte klara av att ta. Har försökt ta kvällsbilder men dom blir helt värdelösa

Vattkoppor är jobbigt för barn. Kom ihåg själv hur det kliade och brände. Vad roligt ni har med era barnbarn, tänk att få se dom växa upp. Ser att ni skall på begravningen i dag. Jag skall tänka på er. Sköt om er ni båda
kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

5 februari 2016 21:43

Tack för orden om bilden ..
Ja vi har roligt med våra barnbarn varje gång dom är här. Det är så spontant med barn!

Vi har varit på begravning och det var ljust och fint. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards