skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

I blåsväder ...

Av skrivmoster - 9 mars 2016 07:50

 

Hur korkad kan man egentligen bli? Jag anser att jag är en person som inte går på nitar i första taget. Ändå sitter jag på pottkanten nu ... 

Det svider att berätta om det även om jag har väldigt många olyckssystrar och bröder. Det var detta att det fanns i en kvällstidning, som "tryggade" mig och fick mig att tro på alla de som berättade om "sin lycka!" Idag ser jag allt som ren idioti och tanklöshet. Jag borde veta bättre!

 

Nu berättar jag som en varning till alla andra... När man utlovar något "bra" för en billig penning, så ska man ALDRIG tro på det! Jag såg det igår alltså men struntade i att bry mig. Sen dök det upp igen på kvällen och då lusläste jag och fick för mig att det nog var seriöst i alla fall. Det var ju en från tidningen AB som visade upp det han fått och att det var överraskande och seriöst. Då åkte jag dit ...

 

Inte för att jag lidit nån förlust utan mera för det faktum, att man plötsligt blev medlem på en sida, som har en tjänst jag absolut inte har någon som helst användning för. Den tjänsten kostar ca 500 kr/mån. och det dras från mitt konto!!! Jo jag gjorde den största missen jag nånsin gjort - skrev mitt kortnummer! Visst var det väl övertänkt va!?

Nu har jag sagt upp medlemsskapet men inte fått det bekräftat. Jag har vidtagit övriga säkerhetsanordningar för att tömma kontot så det alltid kommer att vara tomt och lite annat som ska försvåra. I och med det så känner jag mig trygg och att jag har stängt vägen för ev. bedrägerier. Blir det nåt mera så polisanmäler jag också. Jag har kollat upp företaget och det är mycket bluff omkring det och spaltmetrar med folk som blivit lurade och förlorat pengar.

 

Min son sa direkt efter att jag gått på niten, att det där är inte AB! Men det var exakt som tidningen är och jag kollade om och om igen att det skulle vara rätt och riktigt. Jag kunde inte se att det skulle vara nåt bedrägligt i det hela. Gjort är gjort och det hjälper inte att gråta över 5 kr som jag betalat. Det som är sorgligt är, att bedrägerierna är så förfinade, att man som en vanlig människa inte kan se det. Sonen är betydligt intelligentare och internet och datavärlden är hans dagliga arbetsområde. Han förstår sig på sånt jag inte kan se ...

 

Jag är inte orolig över vad som ev. kan komma som en fortsättning utan jag är mera ARG på mig själv som gick på bluffen!

 

Ni är många som kommer att säga - "men så dumt och så blåögt"... Ja visst är det! Men var inte så säkra på att ni klarar er ... det är slipade bovar som sitter där och filar på sina bedrägerier. En gång lurad och det är både första och sista gången! Nu blir jag ännu mera misstänksam mot allt och alla.

 

Företaget som jag lurades in i heter Jobform och det är dom som jag hoppas slippa en gång för alla. Hade de inte ändrat skepnad på denna form a lurendrejeri, så hade jag känt igen och tagit ett stort kliv åt sidan. De har en hel sida med "erbjudanden" - det ena bättre än det andra. Men det handlar inte om det som Jobform egentligen står för. Så där har vi bluffen. Man blev direkt dirigerad till denna sida som inloggad fast jag inte alls loggat in där. Vilken soppa! Den ska jag inte "äta" av utan spolar ner den i avloppet direkt.

 

Så akta er för ALLT!! Det finns så mycket förfinat som du lätt kan bli lurad av!  

 
 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

9 mars 2016 10:36

Ja det är så hemskt med all denna bluff nu för tiden. Tänk att det finns folk som faktiskt livnär sig på att lura andra människor! Usch och fy och man skall nog vara väldigt vaksam och misstänkt. Tyvärr så är det nog så. Bra att du varnar oss - det är så lätt att tro gott om alla. Kram

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

9 mars 2016 11:47

Jag har fått svar och ska via deras hemsida kunna avsäga mig medlemskap. Men några pengar på mitt konto kommer dom aldrig att hitta. Om dom skulle försöka ...
Hemskt att bli lurad och man känner sig mera än dum. Jag som är känd för att vara så misstänksam mot allt som låter för bra ...

Hittar fler och fler som råkat ut för detta och det även för många år sen. Dom härjar tydligen med ny fart nu sägs det från Konsumenthåll.

Kram

 
wiolettan

wiolettan

9 mars 2016 14:07

Dum är det minsta du är utan det är så att dessa som lever och försörjer sig på att lura oss andra har jobbat på sina ord och meningar och tänkt fram och tillbaka för att det ska verka så bra och riktigt som möjligt.
Jag blir så upprörd varje gång som jag läser om folk som har blivit lurade, för det händer dagligen, ja ofta. Hur är dessa personer funtade som inte kan försörja sig på ett hederligt sätt?
Bra att du har tagit till alla försiktighetsåtgårder då det gäller ditt konto, så att det är noll där.
Tack för informationen, jag ska försöka att se upp.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

skrivmoster

9 mars 2016 15:17

Tack snälla wiolettan för din förståelse! Det är precis som du säger. Vem som helst kan nog åka dit och det enda är att försöka täppa till så det inte går att orsaka nån olycklig situation. Jag hoppas innerligt att det räcker och att min uppsägning går i lås.

Du gör klokt i att bli ännu mera misstänksam. Det blir jag! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards