skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av skrivmoster - 9 mars 2016 07:50

 

Hur korkad kan man egentligen bli? Jag anser att jag är en person som inte går på nitar i första taget. Ändå sitter jag på pottkanten nu ... 

Det svider att berätta om det även om jag har väldigt många olyckssystrar och bröder. Det var detta att det fanns i en kvällstidning, som "tryggade" mig och fick mig att tro på alla de som berättade om "sin lycka!" Idag ser jag allt som ren idioti och tanklöshet. Jag borde veta bättre!

 

Nu berättar jag som en varning till alla andra... När man utlovar något "bra" för en billig penning, så ska man ALDRIG tro på det! Jag såg det igår alltså men struntade i att bry mig. Sen dök det upp igen på kvällen och då lusläste jag och fick för mig att det nog var seriöst i alla fall. Det var ju en från tidningen AB som visade upp det han fått och att det var överraskande och seriöst. Då åkte jag dit ...

 

Inte för att jag lidit nån förlust utan mera för det faktum, att man plötsligt blev medlem på en sida, som har en tjänst jag absolut inte har någon som helst användning för. Den tjänsten kostar ca 500 kr/mån. och det dras från mitt konto!!! Jo jag gjorde den största missen jag nånsin gjort - skrev mitt kortnummer! Visst var det väl övertänkt va!?

Nu har jag sagt upp medlemsskapet men inte fått det bekräftat. Jag har vidtagit övriga säkerhetsanordningar för att tömma kontot så det alltid kommer att vara tomt och lite annat som ska försvåra. I och med det så känner jag mig trygg och att jag har stängt vägen för ev. bedrägerier. Blir det nåt mera så polisanmäler jag också. Jag har kollat upp företaget och det är mycket bluff omkring det och spaltmetrar med folk som blivit lurade och förlorat pengar.

 

Min son sa direkt efter att jag gått på niten, att det där är inte AB! Men det var exakt som tidningen är och jag kollade om och om igen att det skulle vara rätt och riktigt. Jag kunde inte se att det skulle vara nåt bedrägligt i det hela. Gjort är gjort och det hjälper inte att gråta över 5 kr som jag betalat. Det som är sorgligt är, att bedrägerierna är så förfinade, att man som en vanlig människa inte kan se det. Sonen är betydligt intelligentare och internet och datavärlden är hans dagliga arbetsområde. Han förstår sig på sånt jag inte kan se ...

 

Jag är inte orolig över vad som ev. kan komma som en fortsättning utan jag är mera ARG på mig själv som gick på bluffen!

 

Ni är många som kommer att säga - "men så dumt och så blåögt"... Ja visst är det! Men var inte så säkra på att ni klarar er ... det är slipade bovar som sitter där och filar på sina bedrägerier. En gång lurad och det är både första och sista gången! Nu blir jag ännu mera misstänksam mot allt och alla.

 

Företaget som jag lurades in i heter Jobform och det är dom som jag hoppas slippa en gång för alla. Hade de inte ändrat skepnad på denna form a lurendrejeri, så hade jag känt igen och tagit ett stort kliv åt sidan. De har en hel sida med "erbjudanden" - det ena bättre än det andra. Men det handlar inte om det som Jobform egentligen står för. Så där har vi bluffen. Man blev direkt dirigerad till denna sida som inloggad fast jag inte alls loggat in där. Vilken soppa! Den ska jag inte "äta" av utan spolar ner den i avloppet direkt.

 

Så akta er för ALLT!! Det finns så mycket förfinat som du lätt kan bli lurad av!  

Ovido - Quiz & Flashcards