skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

En innehållsrik lördag

Av skrivmoster - 5 mars 2016 22:18

  Konstnär Lennart Sjölin


En lördag som gått i faslig snurr. Grått och blött ute. Barnen kom som vi bestämt och lekte ute i en timme ungefär. Kom in som blöta katter.

Vi åt lunch, stuvade makaroner och köttbullar. God aptit på de små tjejerna. Sedan var det lek som gällde och så pyssel, färgläggning i målarböcker och lite prat och skratt.

 

Jag gjorde en smet till chokladbollar som de fick rulla och ta med sig hem till "mellon" som de skulle se. Deras och min smak sammanfaller inte precis. Men det är ju inte så konstigt. "Farmor hur ska jag göra när jag ska rösta när Bada nakna och Dolly-tjejerna tävlar mot varann och båda är mina favoriter?" Ja det kan ju bli lite svårt ...

 

Efter en lång stund av högläsning var det dags för de små att traska hemåt igen. Här blev väldigt tyst och lugnt!

 

På eftermiddagen när vi satt vid bordet jag och den största flickan, tittade hon på mig och sa: "En hel dag hos farmor - vilken lyx!" Tänk så glad man blir!!

 

Ikväll har vi festat på en paj och sett Mellon. Jag tyckte om Boris och så förstås Saraha som har en medryckande låt. Båda gick till final!

Vilken låt som ska bli "vår låt" i den stora tävlingen återstår att se.

 

Nu ser mannen på skidtävlingar och jag tänker faktiskt gå och lägga mej.

Jag har haft full kubbning hela dagen och även flera dagar under veckan. Imorgon är det jag som har en vilodag men då ska man upp och se starten av Vasaloppet. Det brukar jag alltid se. Sen slötittar jag då och då tills det närmar sig målgång för de första. Vilka hurtbullar som orkar åka så långt!!

 

God natt till er alla!

 

Trötta kroppen kvider

ögonen båda de svider

sängen hägrar en bit bort

hoppas natten ej blir kort

 

 
 
wiper

wiper

6 mars 2016 12:06

Vad härligt ni har det med era barnbarn och god mat ni åt. Bra att dom får vara med i köket med bakning och annat. Önskar jag själv fått det som barn. Förstår att dom trivs hos farmor och farfar, ni är ju så snälla och du är så fantasifull så dom har ju jättekul. Tänk en farmor som även är författare och kan läsa med inlevelse ur böcker

Jag önskar att det var blandade åldrar och låtar som det var förut i Mellon.

Ha nu en skön och vilsam söndag
kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

6 mars 2016 15:32

Tack snälla Malin! Jag önskar verkligen att alla som vill, skulle få bli mormor/farmor för det är en fantastisk gåva. Innan vi fick det så hade vi två andra barn som våra "barnbarn" och de är ju fortfarande kvar i vårt hjärta fast de nu är vuxna ungdomar. Vi har kontakt och delar deras liv så gott det går på distans.
Ha en fin helg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards