skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 5 mars 2016

Av skrivmoster - 5 mars 2016 22:18

  Konstnär Lennart Sjölin


En lördag som gått i faslig snurr. Grått och blött ute. Barnen kom som vi bestämt och lekte ute i en timme ungefär. Kom in som blöta katter.

Vi åt lunch, stuvade makaroner och köttbullar. God aptit på de små tjejerna. Sedan var det lek som gällde och så pyssel, färgläggning i målarböcker och lite prat och skratt.

 

Jag gjorde en smet till chokladbollar som de fick rulla och ta med sig hem till "mellon" som de skulle se. Deras och min smak sammanfaller inte precis. Men det är ju inte så konstigt. "Farmor hur ska jag göra när jag ska rösta när Bada nakna och Dolly-tjejerna tävlar mot varann och båda är mina favoriter?" Ja det kan ju bli lite svårt ...

 

Efter en lång stund av högläsning var det dags för de små att traska hemåt igen. Här blev väldigt tyst och lugnt!

 

På eftermiddagen när vi satt vid bordet jag och den största flickan, tittade hon på mig och sa: "En hel dag hos farmor - vilken lyx!" Tänk så glad man blir!!

 

Ikväll har vi festat på en paj och sett Mellon. Jag tyckte om Boris och så förstås Saraha som har en medryckande låt. Båda gick till final!

Vilken låt som ska bli "vår låt" i den stora tävlingen återstår att se.

 

Nu ser mannen på skidtävlingar och jag tänker faktiskt gå och lägga mej.

Jag har haft full kubbning hela dagen och även flera dagar under veckan. Imorgon är det jag som har en vilodag men då ska man upp och se starten av Vasaloppet. Det brukar jag alltid se. Sen slötittar jag då och då tills det närmar sig målgång för de första. Vilka hurtbullar som orkar åka så långt!!

 

God natt till er alla!

 

Trötta kroppen kvider

ögonen båda de svider

sängen hägrar en bit bort

hoppas natten ej blir kort

 

Ovido - Quiz & Flashcards