skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 17 februari 2016

Av skrivmoster - 17 februari 2016 16:28

 

 

Så underbart vackra dagar vi haft nu på sistone. Lyckliga barnen som hade sån tur med vädret under sin sportlovsvecka! Jag har varit ut på promenader och mått så gott. Solen är verkligen en källa till glädje och inte att förglömma ljuset!

 

Nu råkade jag se en rapport om att det ska bli sämre väder redan imorgon. Mera snö ... men det vill vi inte ha!

 

http://www.svt.se/vader/mer-sno-pa-vag-3

 

Vi får väl se! Vi kan ju inte göra nåt åt det ...

 

Till stor glädje så börjar de två sjuklingarna i vår närhet att piggna till och de två andra är fortfarande friska och jag hoppas de förblir så. Det har varit en jobbig vecka för familjen.

 

Igår lånade jag det äldsta barnbarnet och vi träffades ute för promenad och lite prat. Det är härligt att gå med en liten hand i sin och känna samhörigheten och få lyssna till vad som berättas. Vi hade en riktigt mysig stund! Nu är hon så stor att hon kan gå själv hela vägen hem. Men jag har henne under uppsikt och vi ringer när hon är på väg åt ena eller andra hållet. Även om här är en lugn plats så vet man aldrig ...

 

Imorgon hoppas jag att det blir av att jag och min vän Hanna åker till frissan (drop-in) och jag får klippa mig. Min ordinarie frissa är så uppbokad att jag inte kan vänta. En bra frisyr gör att man mår så mycket bättre när man går ut bland folk. Så känner jag i alla fall.

 

Vi har hoppat över alla större samlingar denna veckan för att inte behöva dra hem nån smitta till mannen som har nog som han har det. Det grasserar lite av varje och då får man själv välja hur man vill göra. Vi har valt att vara lite "off" tills det lugnat ner sig. Så sopplunchen och dagträffen har fått gå av stapeln utan oss. "Det går flera tåg!"

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards