skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2017

Bara några ord

Av skrivmoster - 24 augusti 2017 20:51

 

Jag fick så vackra gladiolus igår på dagträffen (fast rosa). Mitt namn är så ovanligt så det finns bara jag med det namnet i vår grupp. Igår var det start för hösten och vi var väldigt många. Jag blev glad över uppvaktningen men enormt generad! 

 

Ikväll är det mörkt och det regnar. Det är ruskväder och jag tycker inte att det är så mysigt att sitta här ensam. Men jag är glad att jag har mitt hem. Natten som gick var inte skön. Jag höll aldrig på att somna. Det var så många störande ljud och annat som fick mig att ligga och lyssna och inte känna mig bekväm. Hoppas på en bättre natt nu. Idag är det tre månader sedan min käre make lämnade oss. Jag tycker det känns så länge sen men det är klart ... jag var ensam över en månad när han låg på sjukhus och korttidshem. 

 

Idag har jag varit och klippt mig och fått veckohandla. En mycket god vän ställde upp som vanligt och jag är henne evigt tacksam. Idag hann vi inte sitta och prata och umgås men det får vi göra en annan dag. 

 

Imorgon är det dags för städning och då kommer mina städflickor och gör det jag inte alltid orkar med. Det är skönt att man kan vända sig till en städfirma och få regelbunden städning och själv bestämma vad man vill ha gjort. 

 

En liten dikt på kvällskvisten ... 

 

Att göra sitt bästa

är inte det nog

Att ibland falla

när det finns fog

Att kravla sig upp

med möda stor

Att känna hoppet

som i livet bor 

 

©Skrivmoster

 
 
Carina

Carina

25 september 2017 09:26

Vackra blommor och det är alltid så roligt att få uppskattning med en blomma.
Fin dikt.

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

skrivmoster

8 maj 2018 06:42

Tack Carina! Jag gillar blommor som du nog sett.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Skapa flashcards