skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 17 april 2016

Av skrivmoster - 17 april 2016 17:09

 


Jag gjorde som jag brukar ... tog ett foto genom fönstret ... Då ser ni vårt berömda aprilväder! Det skiftar från kvart till kvart. Himlen bjuder på svarta stora moln och ösregn för att övergå i strålande solsken. Men inget är beständigt, det skiftar som sagt!

 

Nu är det ca 4 min. kvar på hockeymatchen som så många "lever med". Jag har i alla fall sett ett av de fyra målen som Skellefteå gjorde.

 

Idag har vi varit i Allianskyrkan och hört på förskolebarnen när de sjöng och spelade teater för oss i den fullsatta kyrkan. Det är härligt med barn och deras livsglädje! Efteråt var det fika och det var säkert bortåt 150 pers. om inte mera, som fikade. Vi vuxna får oss ju en trevlig pratstund med olika människor!

 

Den kommande veckan har jag två bokade aktiviteter. Tisdag em. åker syföreningen till Månsarp på besök och även Skärstad syförening kommer. Det blir trevligt att få träffas och ha en fin eftermiddag tillsammans.

 

På onsdag är det dagträff och det var någon som kommer och föreläser. Det är också en aktivitet som jag tycker om och inte gärna missar.

 

Jag skickar med en liten dikt som jag skrivit och publicerat på Facebook också.

 

VAD ÄR ORD 

 

De osagda orden
hänger som vattendroppar
på tvättlinan
De onödiga orden
faller snabbt till marken...
och äts upp av jorden
De goda orden
klamrar sig fast
i hopp om
att bli sagda
vid rätt tillfälle

©Skrivmoster

 

Ovido - Quiz & Flashcards