skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 17 april 2016

En söndag med aprilväder och så en dikt

Av skrivmoster - 17 april 2016 17:09

 


Jag gjorde som jag brukar ... tog ett foto genom fönstret ... Då ser ni vårt berömda aprilväder! Det skiftar från kvart till kvart. Himlen bjuder på svarta stora moln och ösregn för att övergå i strålande solsken. Men inget är beständigt, det skiftar som sagt!

 

Nu är det ca 4 min. kvar på hockeymatchen som så många "lever med". Jag har i alla fall sett ett av de fyra målen som Skellefteå gjorde.

 

Idag har vi varit i Allianskyrkan och hört på förskolebarnen när de sjöng och spelade teater för oss i den fullsatta kyrkan. Det är härligt med barn och deras livsglädje! Efteråt var det fika och det var säkert bortåt 150 pers. om inte mera, som fikade. Vi vuxna får oss ju en trevlig pratstund med olika människor!

 

Den kommande veckan har jag två bokade aktiviteter. Tisdag em. åker syföreningen till Månsarp på besök och även Skärstad syförening kommer. Det blir trevligt att få träffas och ha en fin eftermiddag tillsammans.

 

På onsdag är det dagträff och det var någon som kommer och föreläser. Det är också en aktivitet som jag tycker om och inte gärna missar.

 

Jag skickar med en liten dikt som jag skrivit och publicerat på Facebook också.

 

VAD ÄR ORD 

 

De osagda orden
hänger som vattendroppar
på tvättlinan
De onödiga orden
faller snabbt till marken...
och äts upp av jorden
De goda orden
klamrar sig fast
i hopp om
att bli sagda
vid rätt tillfälle

©Skrivmoster

 

 
 
Carina

Carina

21 april 2016 12:22

Som vanligt en dikt som tilltalar mig och på något sätt passar in i mitt liv och vad säger jag om vädret mer än Aprilväder !!

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

skrivmoster

1 maj 2016 21:46

Kul att du kunde ta till dig dikten! Kram och tack!

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

24 april 2016 18:28

Finn dikt som vanligt. Hoppas denna söndag också varit trevlig. Vi har haft riktigt aprilväder i helgen. Jättefint på förmiddagen när vi varit inne och jobbat. Sedan vintrigt och trist när vi gått ut efter lunch. Sådant är världsligt.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

skrivmoster

1 maj 2016 21:45

Tackar för titten! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards