skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av skrivmoster - 11 januari 2016 21:20

 

Nu är glada julen slut, slut, slut, julegranen åkte inte ut men plockades ihop och ner i sin kartong. Det är verkligen så praktiskt och enkelt har vi insett på senare år. Jag hae inte plockat fram så mycket denna julen men ändå har det varit ett jobb att få undan "allt" och ett par små saker ska färdigställas imorgon. Det är skönt när det är gjort.

 

Vardagen är åter och då börjar våra aktiviteter. Jag har symötet imorgon som jag ser fram emot. Det är alltid roligt att träffas och utbyta tankar och trevligt småprat.

 

Äldsta barnbarnet har varit här idag och hon har spelat dockteater för oss och så har hon gjort ett spel till sin lillasyster som är sjuk i vattkoppor. Det var förstås väntat eftersom storasyster hade det först. Det är så roligt att ha henne här och hon är så förståndig och rolig att sitta och prata med. "Farmors lilla hjärta" som fyller sju år om nån månad. Det är ofattbart ...

 

Jag hade tänkt mig att göra en tidig kväll. Vi får vakna till liv i tid imorgon då farfar ska upp och skjutsa skolflickan. Jag brukar alltid vara uppe före tuppen men på sistone har jag faktiskt sovit ovanligt länge ... Klockan har blivit både 7 och 8 ibland. Skönt!

 

Vädret har varit grått och dimmigt idag och snön har antagit en något plaskvåt form. Det har legat på plussidan och då blir det som det blir. Det ska väl göra så här och bölja fram och tillbaka med snö och barmark. Tur att barnen fått åka pulka och skridskor och känt av lite vinter i alla fall.

 

Idag fick jag ett ryck och kokade en gryta palt mitt i julborttagningen. Typiskt mig! Jag gör det som kommer för mig och så har jag "häcken full" hela dan. Men det har gått bra och jag fick ge mycket glada barnbarn och sonen med för den delen en laddning med Pitepalt, som är något de älskar! Och vi med!

 

Ovido - Quiz & Flashcards