skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 14 januari 2016

Av skrivmoster - 14 januari 2016 09:38

 


Idag skiner solen och det är KALLT! Det var -16,7 gr för en stund sedan och det är bland det kallaste vi upplevt här nere i Småland sen vi kom hit. Snön ligger kvar även om det är bara ett tunt täcke. Det ser vintrigt ut!

 

I går kväll var vi bjudna till våra vänner "fyra dörrar bort" på en onsdagsfika. Det blev härliga smörgåsar av croissanter fyllda med smaskiga röror och grönt. Himmelskt gott!

Sen kaffe och kakor. Det svåra är att balansera det hela när man blir bjuden och helst inte låta ögonen bestämma så man tar om och tar flera av läckerheterna. Tack Hanna och Miro!

 

"Det goda mötet" är ett känt uttryck och det är väldigt värdefulla ord, som passar in på härliga vänner och den gemenskap man får dela.

 

Jag tycker att ovanstående ord passar ypperligt in på det program, som jag såg i TV igår kväll. Lars Lerins möte med Anni-Frid Lyngstad! Vilket behagligt och finstämt program det var. Denne försynte och ödmjuke man, som på ett mjukt sätt lockade fram orden utan att bli påträngande. Han hade fingertoppskänsla och det blev så kärleksfullt och medmänskligt mellan de två. Jag blev djupt berörd och tycker ännu mera om honom även om jag sen förr verkligen har tagit honom till mitt hjärta.

 

Min svägerska har träffat honom i en bokhandel där han signerade böcker och fick ett foto med honom. För länge sen visade TV ett program med honom där han bl.a träffade sin nuvarande sambo "Junior" och jag "föll" för Lars direkt. Han har haft en jobbigt liv periodvis som han berättade om igår bl.a Men jag högaktar honom för att han tog sig igenom och får visa den han egentligen är.

 

Om ni inte sett gårdagens program så har ni chansen att se övriga möten som väntar.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards