skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 26 september 2018

Av skrivmoster - 26 september 2018 10:16

 

Idag är det ett förfärligt stormande. Det kommer kastbyar som är obeskrivliga. Jag känner att jag måste gå ut i eftermiddag och möta mitt yngsta barnbarn, som ska gå till mig från skolan. Hon är så liten och lätt att hon "kan blåsa bort" ...

 

Det samlas dugg på fönstret så det finns nog fukt i luften också. Det är helt grått. Riktigt höstruggigt väder. 

 

Jag tittade på Svenska Hollywoodfruar och kände bara SUCK! Vad är det för innehåll i det liv dom lever? "Man ska vara snygg, SNYGG" och därför  går man och fixar sina händer så de inte ser så gamla ut! Hemma sköter en Nanny om barnet. Hur värderar man sitt barn när man helst önskar att hon ska få ett modeuppdrag? En baby!! Någon man pysslar med för att klä upp och se snygg ut.  Så självupptagen tycker jag. Det är den uppfattningen man får av hur serien är regisserad. 

 

Det känns så ihåligt och värdelöst i dessa serier. De har gott om pengar dessa fruar - eller deras män - men jag känner mig mycket rikare för jag har ett liv som är värdefullt. 

 

Idag är det segt och jag tror inte jag kommer att få så mycket gjort. Det finns ett par saker jag behöver få undan så jag får ta mig i kragen. 

 

Igår var jag på sopplunch och det var som alltid roligt att träffa goda vänner för gemenskap. Soppan var otroligt god - krämig blomkålssoppa. Den satt fint! 

 

 



   

Skapa flashcards