skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 22 september 2018

Av skrivmoster - 22 september 2018 10:28

 

Ja nu gäller det att "hålla i hatten" för det blåser häftiga byiga vindar. På baksidan av huset där jag har mitt sovrum har natten varit lugn och jag har inte hört ett dugg. Här på framsidan är det blåsigt och ölandstoken snurrar nästan runt av den hårda vinden. 

 

Strax innan vi skulle åka på After Work igår brakade det loss och himlen öppnade sig med skyfall och i blåsten så blev det häftigt. Jag lyssnade på radion och de varnade för att åka ut om man inte måste. Träd över vägen och mycket vatten som gjorde risken för vattenplaning stor. Så jag la planerna på hyllan ... men min kompis fick följa med ett par vänner så hon kom iväg utan problem. Då kände jag att jag ångrade mig ... Det var föredrag med Jonas Helgesson som jag missade - tyvärr ... 

 

Men vad hjälper det att ångra det som man inte kan göra nåt åt? Ändå händer det då och då att man fastnar i ånger över något, som inte blev som tänkt. Vissa händelser kan man inte rå över men ibland bär man själv skulden till att det blev som det blev. 

Så länge man inte skadar någon annan tycker jag att man bör glömma det som varit och som är historia redan nästa dag. 

 

Dags för matlagning ... en lasagne står på listan. "Storkok" för mig som är ensam med den fördelen, att det blir flera portioner som får sin plats i frysen. Skönt att ta fram när latmasken kryper fram. Jag ska även göra en äppelkaka eller paj för jag har fått så fina äpplen av en vän. 

 

Regndropparna syns på rutan och det blåser mera än friskt. En innedag skulle jag kalla detta. Det är som bäddat för att läsa någon av alla böcker som ligger och väntar på att få ur sig sin berättelse. Närmast har jag "Björnstad". Den har fått rosor av andra som läst. Jag passade på att köpa även fortsättningen. Mellan varven läser jag några sidor i boken "När livet går i spillror".. 

 

Det tar sin tid att plocka upp alla skärvor och försöka lappa ihop det som brast. Livet har ett annat utseende idag och det har nya konturer. Jag gör mitt bästa för att få en bild, som känns bra för mig. 

Ovido - Quiz & Flashcards