skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 15 september 2018

Skönt med vilohelg

Av skrivmoster - 15 september 2018 10:07

 

Lördag och regnet ligger över oss. Det kommer ibland i droppar och ibland i häftiga skurar. Grått och trist ... Lite höstlikt. Igår såg jag på väderkartan att det till veckan kan bli sommartemperatur igen. Inte mig emot!

 

Om jag ser tillbaka på veckan så har den varit väldigt innehållsrik liksom veckan före. Ibland händer allt på en gång. Jag hade barnbarnen en dag och vi hade så roligt. Dels hade jag lite överraskningar för dom. Min bror kom bilande från huvudstaden och det visste ingen mera än jag. Det blev klang och jubel när de upptäckte att han var här. Även för mig var det värdefullt att vi fick sitta ner och prata i lugn och ro på kvällen. Vi har samma erfarenhet ... att bli lämnad p.g.a dödsfall. Hans fru dog för snart tre månader sedan. Det har varit en tuff tid för honom på många sätt. De hade år av sjukdom liksom vi hade. Båda visste att det skulle sluta på ett enda vis. Det är gott att prata med en person som har upplevt samma och vi förstår varandra väldigt väl. 

 

Igår kom barnen en stund igen och dom var helt uppslukade av böckerna som de varit och lånat på biblioteket. Den lilla läser med allvar "lättlästa" böcker. Hon är så duktig. Den stora som läst flytande i flera år har jämt näsan i en bok. Jag tycker det är jättebra att de har sånt intresse av att läsa för det är viktigt på många sätt. 

 

Om man ser längre än till entrén till huset, så händer det mycket till veckan vad gäller aktiviteter. Jag får välja och vraka och se vad jag känner för och orkar med. 

Halva september har redan gått och jag fattar inte det. Kanske för att jag haft så mycket omkring mig med besök och annat. 

 

Sverige väntar med spänning på vad de styrande ska komma fram till efter förra söndagens val. Nu känns det inte helt stabilt eftersom många vill vara med och bestämma och uttrycka sina åsikter. Vi kan bara vänta och se vad som händer. 

 

En sak är säker och det är att här händer inte mycket denna helgen. Jag kommer att ta det lugnt och hämta ny kraft inför den kommande veckan. 

 

 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards