skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Nattlig störning

Av skrivmoster - 12 september 2018 09:48

 

Det handlar om att det är regn och blåst idag! Usch ... jag skulle helst vilja krypa ner under täcket och sova. Jag vaknade efter kl. 2 och hörde något som jag inte kunde förstå vad det var. Så jag somnade om rätt hårt och vaknade 4.30 av ett ljud som jag måste upp och kolla. Det visade sig vara brandvarnaren som pep med ett hemskt ljud i intervaller. Det var så att jag fick obehangskänslor. Men ... vad gör man sömndrucken och ostadig? Inte klättrar man ... Det kan ju ställa till det än värre. 

Jag gick tillbaka till sängen och drog täcket över huvudet. Dörren hade jag stängt ordentligt. Men nog hörde jag ljudet. Somnade till slut bort några minuter och låg sen och bara vilade. Det var helt tyst! Så skönt då är batteriet helt slut tänkte jag. 

 

När jag kände mig redo steg jag upp och klättrade upp på stegen, höll mig i byrån som var lagom hög och skruvade bort detta elände som strax före hade gett ifrån sig ett gällt pip igen. Jag drog verkligen en suck av lättnad när jag slapp höra på detta och dessutom inte ramlat ner när jag stod där och sträckte mig. Varför ska alltid brandvarnarens batterier ta slut på natten? 

 

Idag har en vän bjudit mig på lunch så jag "måste" ut fast det hade varit skönt att stanna inomhus eftersom det inte lockar med regn. Å andra sidan kan det ju vara roligt att göra nåt när dagen är så grå. 

 

Våra politiker i den högre rangen har bråda dagar. Vem ska jag prata med eller inte? Hur går det med rösterna som ska räknas idag? Har alla verkligen rapporterat in resultatet? VEM ska styra landet? Det finns flera kandidater som gärna vill. Inte ville man vara i politikernas kläder nu eller förresten aldrig. Jag blir så mentalt trött bara av att höra allt snack. 

 

Nu är alla morgonsysslor avklarade och jag ska ta en tur till duschen och även tvätta och fixa håret. Det är väl bäst att se presentabel ut när man ska "ut och äta". 

 

"Det är insidan som räknas men .." 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Skapa flashcards