skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 2 september 2018

Av skrivmoster - 2 september 2018 13:41

 

Hoppas att det ska bli lättare för de som har svårt att läsa "tunn" stil. Vi gör ett försök och så går ni säga till om det hjälper. 

 

Idag är en härlig sommardag! Det är så varmt och framför allt stilla. Ingen vind. Det vore synd att sitta här inne och uggla. Jag ska äta och sen sätta mig här ute. Jag har läst SÅ lite under lång tid. Jag tänker att jag ska läsa men får inte den ro jag behöver. Tålamodet räcker inte alltid till. Men jag jobbar på att inte flyga från det ena till det andra. Det är inte likt mig men har sin grund i många händelser under senaste året. 

 

Igår kväll var jag med en vän till ett litet kapell i Bunn. Ett vackert ställe bara ett stenkast från där jag bor. Vi fick lyssna till Kyrkokören som sjöng så fantastiskt fint - härliga sånger som tillhör den genre som jag gillar. Det var bl.a Ted Gärdestad. Prästen Cristina läste vackra dikter som gick in i hjärtat. För mig blev det en livgivande stund med många ord som landade rätt inom mig. Både från sång och dikt. 

Cristina pratade även om förnöjsamhet... att vara nöjd med det man har. Inte så lätt och det är sant. Men det finns stunder då tacksamheten flödar fritt och man ser positivt på mycket med nöjda tankar. 

"Om det inte hade varit si eller så... om inte jag gjort det el. det...om inte  ... Det tillför verkligen ingenting av värde att gå och sucka över det som varit. Allt det ligger bakom och NU är det stunden att leva på bästa sätt. Man får tacka varje morgon för en ny dag att vakna till. På kvällen tackar jag för den dag jag fick. 

 

På gudstjänsten idag som handlade om HERDEN, fick jag med mig en god uppmaning. Vi har alla möjlighet att göra vissa val. Inte vart fjärde år som man gör politiskt sett utan att göra ett val varje dag. Man kan börja sin dag med att välja sin "herde" ... "Herren är min herde" ... 

Alla behöver vi någon eller något som ger oss trygghet och styrka. 

 

"Herren är min herde, mig skall intet fattas." 

 

Skapa flashcards