skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av skrivmoster - 26 augusti 2018 15:53

  Jag tröttnar aldrig på att fotografera upp mot himlen. Det är så många vackra bilder varje dag. 

 

Nu har jag börjat fundera över bloggen... den som jag bara skriver i rakt av utan tema eller nån röd tråd. Bara en massa ord ... Det känns som om jag borde fylla den med något mera meningsfullt. Frågan är vad? Kanske jag får tänka tillbaka på mitt liv och skriva något om det jag minns. Jag ska tänka på saken ... 

 

Av skrivmoster - 26 augusti 2018 09:27

  Mitt senaste blogginlägg gick åt skogen när jag skrivit klart och tryckte på "skicka". Då var det nåt krångel så bloggplatsen kunde inte ta emot det jag skrivit. Gissa om jag blev sur och less - orkade inte återskapa det hela. 

 

Bilden idag är på min trotjänare, som jag haft i ett antal år och verkligen använt. Den har tagit mig många mil och varit till stor glädje. Nu har jag insett att det är slut på det. Har man ett krånglande knä så är det lätt hänt att det blir en olycka. Det råkade en bekant ut för när hon skulle gå av cykeln. Det blev operation och många besvärligheter. Jag tycker det känns väldigt tråkigt att inte längre kunna ta cykeln och komma iväg dit jag vill. Men som med så mycket annat, så förändrar livet sig och man får bara acceptera hur det är. SÅ nu är min cykel till salu! 

 

Igår ville barnbarnen att jag skulle följa med på en "Happening" som anordnades på Allianskyrkans gårdsplan. Där var anordnat så mycket trevligt. Bl.a sjöng barnkören som mina barnbarn är med i. De sjunger med liv och lust och det är fart och fläkt. Jag träffade några trevliga personer och fick en trevlig fikastund med jättegott fika med en av dem. Mest var det barnfamiljer och barnen hade jättekul i hoppborgen t.ex Några gick tipspromenad också. Det fanns som sagt lite av varje att sysselsätta sig med. Senare på kvällen skulle det bli en konsert men så länge ville inte jag stanna kvar. Jag föredrog att bli hemskjutsad tidigare. 

 

Min kropp försöker idag att säga till mig att ta en lugn och stillsam dag. Den protesterar högljutt genom att göra ont och irritera mig. Jag borde vara van och veta att det är så det blir efter att under flera dagar ha haft "fullt upp". Det gäller att hitta balansen. Det har jag ju verkligen möjlighet till och idag tror jag att kroppen får bestämma. 

 

Vädret är halvklart, +14 gr och vinden är som vanligt yster. Det finns vissa toner av höst över naturen även om det kommit regn och friskat upp gräset t.ex Häromdagen var det sommarvarmt så den känslan vill jag hålla kvar. Trots att det varit för varmt så har det varit en helt underbar sommar! Synd bara att jag fått uppleva den och mycket annat på egen hand. Hade så gärna haft min älskade make kvar ..  Men i det skick han var så hade han aldrig klarat en sommar som denna. 

 

Nu är det snart dags för mina aktiviteter att komma igång och det ser jag fram emot liksom ett besök i början av september. Det ska bli så roligt! 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards