skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2018

Rymligt samvete och hjärtats saknad

Av skrivmoster - 23 augusti 2018 16:25

 

En riktig sommardag har vi haft idag i alla fall vad temperaturen beträffar. Klockan 5.30 i morse var det +15 gr. Nu har vi haft drygt 30 gr i solen. Luften är lite kvav och jag tycker det ser ut som om det skulle kunna komma lite regn. Men det är väl för mycket begärt ... 

 

Så tråkigt det är att läsa om våra förtroendevalda, som vi satt vår tillit till och som sen missbrukar det hela och gör sitt samvete rymligt. Man kan inte använda statens medel till att förlusta sig och även ta med anhöriga i det också. Märkligt nog så "vet" de inte om vad de gjort eller minns inte. Ibland heter det att man gjort ett misstag ... Visst det kan vi alla göra men i detta fallet så är det ett stort ansvar som vilar på hur man sköter redovisning för resor och annat. 

 

Man vill ju inte tro att det är medvetna handlingar. I så fall är det väldigt illa. Många väljer att lämna sin post och det kanske är det rätta. Det kan bli svårt att lita på en person som så uppenbart har missbrukat sin position. Visst förstår väl alla vad som hör till tjänsten och till privata utsvävningar? Det vill jag i alla fall tro. 

 

Nu är det snart val och då gäller det att överträffa varandra och lova guld och gröna skogar. Det är alldeles för mycket käbbel och "skitprat" tycker jag och därför så går det mesta in genom ena örat och ut genom det andra. Jag har nog klart för mig vad jag tror och vill i alla fall. Röstar gör jag förstås! 

 

En och annan har hört av sig och sagt att det är roligt att jag bloggar igen. Ja ni får passa på och läsa för plötsligt så tappar jag motivationen och det blir tyst igen. 

 

Nu har jag varit änka i 15 månader och det är ofattbart att tiden bara går och går. Jag jobbar på med att klara mig utan min käre man. Han fattas mig många gånger och det går inte en dag utan att jag tänker på honom och pratar med honom om olika saker. Sorgen är inte överskuggande men saknaden är bottenlös. Han behövs i våra liv! 

 

"Jag hör dina steg och andetag

ser din bild på fotografiet 

många gånger varenda dag 

Du är med mig i den mörka natt

så jag känner trygghetens ro 

jag söker din hand men får den ej fatt" 

 

©Skrivmoster

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards