skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 12 maj 2018

Av skrivmoster - 12 maj 2018 14:58

 

Vackra vida Vättern


Efter gårdagens störtregn på kvällen då jag befarade åska, var morgonen blöt och gråmulen. Sedan har det glimtat till ibland av solen men enbart korta stunder. 

 

Nu är det helg och det är då jag tycker, att det är så tomt och tråkigt att inte ha sin make kvar. Allt blir så tyst omkring mig för många har bil och är två och kan åka iväg som de vill. Så gjorde vi med när maken var frisk och kry. Vi tyckte om att bara åka iväg utan speciellt mål och se nya vyer. 

På Kristi Himmelsfärdsdag, fick jag följa med sonen och hans familj ut på en tur. Det var verkligen trevligt. Vi avslutade nere i hamnen i Gränna. Där är det alltid liv och lust. Det finns restauranger, glassbarer och folkvimmel. Vi köpte glass och satte oss ute. Färjan kom och gick tillbaka till Visingsö med full last. Vädret blev lite blåsigt och mulet innan vi beslöt oss för att vända hemåt igen. Jag uppskattar verkligen att få komma med ut på små utflykter. Eftersom jag inte har nån bil längre så kommer jag inte längre än benen bär mig. Det blir i bästa fall ner i byn till affären eller till Rumänienhjälpens Second-hand. Om ens det ... Jag behöver inte klaga för jag har min fina lägenhet där jag trivs. Men att vidga vyerna är aldrig fel. 

 

Ikväll är det Eurovision Song Contest som är på mångas läppar. Nog kan det hända att jag ska se på det tills jag tröttnar. Då finns ju radion och sängen. Jag brukar för det mesta ha somnat när man får veta vem som vinner. Det är så utdraget tycker jag. Jag är ju morgonpigg och kvällstrött. Ändå har jag blivit lite bättre på att hålla mig uppe en längre stund. Sen är det inte så kul att sitta uppe ensam tycker jag. Man får sitta och kommentera för sig själv och man får inga svar på sina funderingar. 

 

Orden svävar i luften 

blir inte fångade av någon 

De förväntade svaren uteblir

tystnadens ointresse suckar

medan ordens innebörd dunstar 

 

©Skrivmoster

Ovido - Quiz & Flashcards