skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 11 maj 2018

Av skrivmoster - 11 maj 2018 07:30

   Bilden är som synes från tidigare år men jag hoppas på blommor och annat även i år ...


Det syns att det har regnat i natt. Tittade nyss på TV-vädret och såg att vi kan förvänta oss åska. Inte nåt jag gillar precis... Men så är det, inget varar för alltid. Som det fina sommarvädret vi haft en längre tid. Förhoppningsvis var det bara en smak av det som ligger framför oss. 

Vi människor vi önskar och längtar efter mycket. Vi glömmer ibland bort att leva här och nu eftersom vi är så upptagna av att tänka på våra kommande planer. Vi "lever i förväg" och missar det som pågår just där vi är för ögonblicket. 

Visst är det roligt att ha något att se fram emot. Men det är då - nu är nu! 

Jag satt igår här ute och väntade på att sonen och hans familj skulle komma och bjuda mig på en liten utflykt med bilen. Så fort jag satte mig i solstolen så kom mina små vänner i klunga. Det är gråsparvar och jag tror även pilfinkar. De skriker och kvittrar och snurrar runt mina fötter i hopp om att få några små smulor. Mina barnbarn älskar att mata fåglarna och därför vet de, att här finns nåt att få. Men igår var jag snål och tänkte att det finns gott om mat om de söker. Lite ansträngning får de allt visa för brödfödan. Nu är de så tama och hemma här och tror att det är deras nya matservering. Som tur är så vet de att det finns ett annat några meter bort där en granne brukar mata. 

 

Här och nu väntar jag på barnbarnen som ska vara hos mig idag när föräldrarna jobbar. Det är upplyftande att ha barnen här som sällskap. Ett annat sällskap är solen som plötsligt bryter fram. Den gör allt så vackert och njutbart. 

 

Önskar er alla en fin dag - snart är det helg igen! Det är oftast mina lugnaste dagar. Inte mycket händer men det kan vara skönt att bara vara också! 

        

Ovido - Quiz & Flashcards