skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 9 maj 2018

Av skrivmoster - 9 maj 2018 10:20

 

Idag började denna varma dag med att baka drygt 20 st tekakor för att överraska mina barnbarn som kommer efter skolan. Det blir gott till "mellis". Det ser ut att bli ännu en mycket varm dag. Jag har bara linne på mig idag till "trekvarters" som är så skönt att ha. 

 

Jag fick till min glädje se, att Badhotellet kommer tillbaka den 15 maj med nya avsnitt! Det ser jag verkligen fram emot för det var en så bra serie från Danmark. Jag kommer att bänka mig. 

 

Uppriktigt sagt har jag inte tänkt överarbeta på nåt sätt idag för det gäller att passa på att njuta medan solen är så varm och skön. Det enda jag ska göra är att hänga upp en stor duk jag tvättat inför min födelsedag. Det gäller att vara beredd för jag vet att det kommer en del. Grannarna jag umgås med kommer alltid. Det har vi som vana att uppvakta varandra med en blomma. 

 

Naturligtvis kommer jag inte ifrån matlagning till mig själv .. och div. plock som man måste göra för att det inte ska se rörigt ut. När barnbarnen är här så ägnar jag min tid åt dom. 

 

En massa kallprat ... inte mycket att ta med sig efter att ha läst. Jag såg på ett program från Gekås i Ullared om "jakten på storsäljaren". Många kom med sina uppfinningar och ideér . Den som vann var en "konversett" ... servetter med pratbubblor på om olika ämnen man kan prata om ifall ämnena tryter på middagen. Nja tänkte jag ... är det verkligen något som JAG behöver? Knappast! Man behöver ju inte prata hela tiden. Är det många kring ett bord så är det sällan tyst. Alltid är det någon som har något att säga. Men visst ... någon kanske tycker att detta med såna servetter är till hjälp. Jag gillade bäst den uppfinning som två tjejer hade jobbat fram. Barnvantar som inte går att dra av. Tänkt för små barn .. som ofta drar av vanten och så är den borta. Här fanns nåt inuti i mudden som stoppade "draget". Finurligt! 

 

Det är bra med fantasi. Här är det slut på fantasin nu och jag tackar er som orkat läsa ända hit ner. Ha en fin dag! 

       

Ovido - Quiz & Flashcards