skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

Så gick en helg till

Av skrivmoster - 20 augusti 2017 21:12

 


Bilden är inte ny men det såg ut så här idag ungefär när inte solen sken kortvariga stunder. 

 

Så är helgen över snart. Idag har jag inte sett till någon alls och jag har inte varit ute heller p.g.a det ostadiga vädret. Jag är glad att jag har mitt hem där jag trivs och att jag kan hålla på och pyssla med sånt jag tycker om. 

 

Igår var det en trevlig dag för då fick jag besök av Karin och Rikard från Skåne. Det är goda vänner i 40-årsåldern som vi lärde känna via sonhustrun och släkten på hennes sida. Karin är hennes kusin. Det är ett par som åker omkring till olika platser i vårt land och i Norge och sjunger. Deras stil är country och repertoaren många gamla fina andliga sånger men även andra. 

http://www.karinrickard.n.nu/

Här är en länk till deras hemsida som jag tycker att ni ska besöka. 

 

Vi hade några trevliga timmar då vi åt tillsammans och pratade. Vi gjorde också en tur till sonen och sonhustruns nya tomt, där det snart kommer ett nytt hus. Trots att det blåste en hel del så drack vi kaffe utomhus. Solen sken i alla fall just under den stunden. Jag vinkade av gästerna och så var allt som vanligt igen - tyst och tomt. Erik fattas mig ... 

 

Nu börjar en ny vecka och då startar min första aktivitet som jag sett fram emot. Det är dagträffarna som återkommer en gång i månaden. Denna gången ska vi samlas i en lokal som används mycket sommartid. Solgläntan heter den. Blir roligt att träffa de andra igen. 

 

Barnbarnen börjar skolan imorgon. Sommarlovet är slut. Den lilla börjar i förskoleklass och den stora i tvåan. Oj vad tiden går! Allt fortsätter precis som vanligt trots att mitt liv inte alls är som vanligt. Jag försöker på alla sätt att hänga med och ta vara på allt som bjuds och som ger glädje och tacksamhet. Om man inte provat att vara i denna situationen att bli lämnad kvar, så är det svårt att sätta sig in i den tomhet som infinner sig. Ett lyckligt liv med en person som man älskat så länge tar plötsligt slut. Personen är borta för alltid. Snart har det gått tre månader. 

 

 

 
 
wiper

wiper

24 augusti 2017 16:06

Vad det regnade hos er den dagen. Vi kanske också hade regn då. Nu skiner solen och det är inte så kallt men man känner ändå att hösten är på väg. Det är verkligen fint hos dig och så snygg omgivning också man kan inte bo bättre. Det är ju som att bo i eget hus och snygg uteplats och gård.



Vilket härligt besök du hade och så kul att dom åker omkring och sjunger och spelar. Jag gillar countrymusik. Då skall jag gå in och kolla deras hemsida. Tack för tipset

Förstår att Erik fattas dig. Blev så rörd av dina ord och känner verkligen med dig och jag tror jag kan leva mig in i detta för jag börjar gråta så fort jag tänker på att jag kan bli ensam kvar. Vi är ju också så tajta och nära varandra som ni var. Vad skönt med att dagträffarna kommer igång så det blir annat att tänka på och du är ju så utåtriktad och trevlig att umgås med. Tänk vad barnbarnen blivit stora nu.

Fattar inte att det gått 3 månader redan sen Erik gick bort. Tiden går så otroligt fort och jag fattar inte att det är torsdag redan.

Stor kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

24 augusti 2017 20:51

Tack kära vän för dina medkännande ord. Tiden den bara går .. man fattar inte att allt är förändrat och att inget blir som förr. Jag är glad att mina aktiviteter kommer igång och att jag har barnbarnen så nära mig. Kramar till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards