skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2017

Integritet

Av skrivmoster - 9 augusti 2017 06:52

 

Visst är det så, att vi alla är mån om vår integritet, vårt eget liv och det som tillhör! 

Därför känns det väldigt jobbigt, när någon försöker ta sig in och ställer till oreda. Man blir orolig och känner, att någon har kommit för nära. Är man dessutom sjuk och inte medveten om sina tilltag - eller så är man otroligt smart och nästlar sig in på ett för oss andra märkligt sätt. 

Hur som helst, är du här och läser nu så har du fått lösenordet och jag litar på dig. För mig är det viktigt att kunna skriva och jag har hittills nått ut till flera läsare än jag kunnat önska mig. Men nu blir det en mindre skara - de som jag gärna skriver för och som får vara med och dela mitt liv. Bloggen är en sorts ventil och ett ställe där jag kan öppna upp och dela med mig till trogna läsare och vänner. Tack för att du läser! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards