skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 9 augusti 2017

Av skrivmoster - 9 augusti 2017 19:20

 


Bland det trevligaste som finns, är ju att sitta på altanen och äta sommartid. Här är en bild från mitt besök i Skåne när vi bänkade oss för mat innan vi åkte iväg på en av våra många utflykter. 

Utsikten är inte så dum heller va! 

 

Idag har det inte varit så trevligt väder eftersom det regnade rätt kraftigt stundvis på halva delen av dagen. Nu är det kväll och som vanligt är det soligt och vackert just kvällstid. Temperaturen ligger på dryg 19 gr. Vinden har fått för sig att snurra runt igen. 

 

Jag är medveten om att det inte är många som kommer att läsa det jag skriver och det är ett val jag fick göra. Men för min egen skull så skriver jag när jag känner för det. Att ha en blogg som inte är öppen helt naturligt för alla är lite konstigt. Men så länge det finns de som är ute för att sabotera och nästla sig in, så känns detta som den enda utvägen. Jag kan förstås öppna en ny blogg någon annanstans men det tar tid och ork. 

 

Förresten, tro det eller ej, igår blev det fönsterputsning som jag skjutit framför mig så länge. Det känns skönt att ha det gjort för en tid framåt. Veckorna går väldigt fort trots allt och jag gör mitt bästa för att finna glädje i mitt liv. Det går upp och ner ... allt är fortfarande så nytt och jag måste få smälta allt och gå igenom sak för sak och bringa ordning i mitt huvud. 

 

 

 

Av skrivmoster - 9 augusti 2017 06:52

 

Visst är det så, att vi alla är mån om vår integritet, vårt eget liv och det som tillhör! 

Därför känns det väldigt jobbigt, när någon försöker ta sig in och ställer till oreda. Man blir orolig och känner, att någon har kommit för nära. Är man dessutom sjuk och inte medveten om sina tilltag - eller så är man otroligt smart och nästlar sig in på ett för oss andra märkligt sätt. 

Hur som helst, är du här och läser nu så har du fått lösenordet och jag litar på dig. För mig är det viktigt att kunna skriva och jag har hittills nått ut till flera läsare än jag kunnat önska mig. Men nu blir det en mindre skara - de som jag gärna skriver för och som får vara med och dela mitt liv. Bloggen är en sorts ventil och ett ställe där jag kan öppna upp och dela med mig till trogna läsare och vänner. Tack för att du läser! 

Ovido - Quiz & Flashcards