skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2017

Jag saknar ...

Av skrivmoster - 6 augusti 2017 14:46

 

Alltså, denna sommar med sitt blåsväder! Idag är det så blåsigt igen och det kommer en och annan häftig regnskur. Precis som igår. Varje dag väntar man på "den riktiga sommaren" men jag tror att det är onödigt att förvänta sig någon större ändring. Dessutom är det slöseri med energin eftersom det inte går att påverka vädret. Ändå gör vi upprepade försök genom vårt ständiga väderprat. 

Idag tog jag mig i kragen och lagade "riktig mat" som jag alltid har gjort. Utom under denna tid då jag blev ensam och tappade lusten för matlagning. Det är över två månader sen jag blev änka. Man kan gott säga att lust och energi har varit väldigt ojämna. Ena dagen är jag peppad och gör många nyttiga sysslor. Så kommer dagar då jag bara är här hemma. Vet inte vad jag gör men tiden den går i alla fall. Det är som att sitta i en båt och följa med strömmen. 

 

Det blev en god paj med skinka, purjo och ost och så äggstanning över förstås. Riktigt gott. 

Dessutom har jag färdiga paket att plocka fram ur frysen när fantasin och lusten tryter. 

 

Det är svårt att föreställa sig hur det är att bli änka. Man förlorar en bit av sig själv och sitt liv. Vi levde tillsammans drygt 51 år som gifta och fyra år dessförinnan. Det är inget man bara kan sudda bort ur sitt liv. Minnena är många och både glada, sorgliga och tunga. Allt vi gjort under alla år både i vardag och fest, sommar som vinter ... det är så mycket att tänka tillbaka på.

Från 2012 och fram till dödsdagen i maj, hände så mycket oväntat i vårt liv. Allt förändrades

och hela vår livsbild blev en annan. Det kom väl så plötsligt och blev mycket att ta itu med, vänja sig vid och plantera om i sin livsträdgård. Tänk så lätt man tar sin dag för given! 

 

Jag saknar din hand 

din mjuka ömma blick

din leende mun

och din trygga famn 

 

Jag saknar din röst

ditt lugn var dag

din hjälpsamhet 

vår samhörighet ... 

 

 

 

 
 
Carina

Carina

25 september 2017 09:24

Hej !
jag har haft en bloggvila och sakta tagit mig in i bloggvärlden igen och ser att du förlorat din man, jag beklagar din sorg.
Kramar Carina

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

skrivmoster

4 maj 2018 12:39

Hej Carina!
Jag har inte skrivit mycket på länge. Det har räckt till ändå. Tack för din omtanke. Ser att du också varit borta länge. Jag ska försöka skriva igen så får vi se hur det går. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards