skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Nu är den långa bloggsemestern slut!

Av skrivmoster - 21 augusti 2016 21:20

 

Det blev en lång bloggsemester för mig ...  Dels har jag behövt vila från denna blogg och sen har jag haft fullt upp.

Sommaren är kort ... men samtidigt är den lång i jämförelse med alla de somrar jag upplevt i norr. Där har vi ljuset, som förlänger dygnet och gör att man inte vill gå och sova. Men hösten smyger på fortare än här nere i söder.


Jag har varit upp till norr på en kort tur för att avsluta sommarstugelivet och ta vara på de småsaker jag ville ha med mig därifrån. Mycket har jag skänkt bort och lämnat kvar. Jag får se det som så, att andra får glädje av det som jag haft glädje av.


Någon semesterresa var inte inplanerad p.g.a de svårigheter som infinner sig med sjukdom i familjen. Maken orkar inte längre köra längre sträckor och jag är för feg att sätta mig där och komma igenom den tätare och hetsigare trafiken än jag är van vid. Men ... p.g.a hjälpsam son och hans svärföräldrar, så kom vi oss ner till Skåne några dar.

Vi fick besöka olika platser på små utflykter och hade det så fantastiskt bra och trevligt. Vi blev uppassade till mer än hundra procent! Allt togs i makens takt och han fick extra hjälp av sin syrgasutrustning. Så den resan lever vi på ett bra tag. Man får verkligen vara tacksam för allt trevligt som kommer i ens väg!


Annars har vi haft vår sommar här hemma. Min stora önskan om en altan på baksidan av huset har förverkligats och vi har kunnat sitta där i alla fall i början. Den är helt fantastisk! Nu har ju vädrets makter varit väldigt lynniga och det har inte blivit så många och långa stunder under augusti. Men idag var det en så fin eftermiddag så då blev det att njuta där ute. Vi är så tacksamma till hyresvärden som byggde däcket och vår fantastiska vän och granne som fixade ett staket!


 


Imorgon är en stor dag för då börjar vårt äldsta barnbarn i första klass! Hon tycker att det är läskigt men samtidigt så kommer det nog att gå bra när hon väl börjat. Fritids ligger ju vägg i vägg och är bekant för henne och många i klassen. Men en ny fröken är ju alltid spännande ...


Jag minns att jag längtade så fruktansvärt till min första skoldag. Det var stor lycka att få börja i skolan. Fröken hette Elsa och var en snäll "tant". Jag hade tur ... syrran hade inte samma tur. Hon fick en som var klart olämplig ...


 

En liten himmelsbild tagen rakt ut i luften en kväll ...

 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

28 augusti 2016 14:13

Kul att se att du är tillbaka igen efter bloggpausen.
Vad fin altanen blev. Jag tror du haft stor glädje av den sista veckan. Härligt att ni fått hjälp och att ni kom iväg till Skåne några dagar. Hoppas hon fick en fröken som liknade din första fröken. Synd att vi aldrig får välja själva.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards