skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Tacksam trots allt ...

Av skrivmoster - 4 juni 2016 10:14

 

Nu är blomlådan på räcket också i ordning och lyser upp tillvaron.

Jag satte också i krukor som står här och där. Det är roligt att få njuta av denna sommarfägring!

 

 

Denna bilden från vår fontän är från förra sommaren för än är det inte

planterat klart där. Fontänen är i alla fall igång. Det är så fint där och det finns bänkar så man kan sätta sig där och bara lyssna på vattnet och titta på de vackra blommorna.

Vi har haft högsommardagar hela veckan. Lika varmt som de våra haft på Rhodos! Ibland har man suckat över värmen ...

 

Jag har inte haft någon energi att skriva i bloggen. Det har varit och är så mycket annat som tar både kraft och tid. Sommarstugan är såld och jag måste med sonens hjälp ta mig upp och få plocka undan det vi inte lämnar kvar. Vi lämnar det mesta ... Det är inte realistiskt att kunna göra som när man bor på orten. Vi har fått ställa in oss på att "nu är det så här" och vi kan inte ändra på det som gäller.

 

Det känns bra att lämna över till en kär väninnas dotter, som jag känt och sett växa upp. Min kära vän lever inte längre men hon sitter nog och ler nöjt i sin himmel. Stugan är inget främmande för deras del.

 

Tyvärr så har en hel del sjukdom i vår innersta krets varit till oro och hinder en tid. Några har tillfrisknat medan någon inte är helt bra och en ny har tyvärr insjuknat. Det är tungt när det hela tiden händer orosmoment. Alla har vi våra bördor att bära ...

 

Det vore skönt att få vila från oro och njuta längre än några dagar bara. Vi behöver alla hämta ny kraft för att orka med det som vi kallar "livet". Jag älskar livet, jag vill så mycket och jag ser hellre positivt än negativt på helheten. Mitt glas är mestadels halvfyllt och inte halvtomt. Det finns många småsaker som kan väga upp när det känns tungt och onödigt oroande. Som vanligt är det upp till var och en av oss att SE dessa små korn.

 

Idag är det Ölmstad-dagen men jag tror att jag får avstå. Det är roligt att gå runt där och träffa folk och se vad som bjuds. Men samtidigt är det inte så roligt att gå ensam .. jag vill gärna ha sällskap men det har jag inte idag.

 

Mina tankar är i ett främmande land där en nära vän idag hamnat på sjukhus. Jag hoppas att han får den hjälp han behöver och att hemresan ska gå bra. En veckas vistelse och så händer det något oförutsett ..

 

Tacksamhetstankar till att vi har det så bra där vi bor och att vi har våra små barnbarnsflickor. Snart får vi krama om dom igen!

 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

9 juni 2016 07:58

Ibland får man leta lite längre efter tacksamheten.
Det verkar som ni löst försäljningsbiten på ett bra sätt. Mysigt att läsa om ägaren. Måste kännas bättre i framtiden att den hamnar inom bekantskapskretsen. Hon ler säkert i sin himmel.
Sedan får vi be för de andra mörka molnen och hoppas det löser sig med din resa upp och ner.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skrivmoster

21 augusti 2016 21:19

Tackar för din omtanke! kram

 
Carina

Carina

10 juni 2016 09:10

Tack för ett fint inlägg om livets skörhet, en kram till dig och ett stort beröm över din blomster fontän. Vacker och rogivande. Kram

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

skrivmoster

21 augusti 2016 21:19

Tack Carina! Haft lång ledighet från bloggen.
Kram

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

11 juli 2016 11:39

Jag har dragit ditt alias ett par gånger i min Teburk och sett att din blogg har sommarlov. Det viktigaste är att du och de dina har det bra.
Julikramar från Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skrivmoster

21 augusti 2016 21:18

LÅNG semester ... hoppas komma igång! Kram

 
Annorlunda

Annorlunda

13 juli 2016 00:59

Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! UTMANING - Frågor! 1. Har du några sommarplaner? .. ​2. Vilket är ditt drömresmål och varför? .. 3. Vad är ditt favoritmärke och varför? .. 4. Vad är du mest nöjd med hos dig själv? .. 5. Vad shoppar du helst på nätet? .. 6. Vilka appar använder du mest? .. 7. Vad önskar du att du vore bättre på? .. 8. Vem SMS:ade du senast och vad skrev du? .. 9. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? .. 10. Vilken film eller serie skulle du vilja leva i? .. 11. Vilken är din favoritmiddag? .. Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! .. Hur mår du? Hur känns det att vara veckans blogg? .. Vad kommer vi att få läsa om i din blogg? .. Vilket är ditt bästa inredningstips, generellt? .. Hur spenderar du helst din lördagskväll? .. Vilka andra bloggare hittar du inspiration ifrån? .. Dela med dig av en dold talang du har! .. Vart befinner du dig i livet om 10 år? .. Vad är framgångsreceptet för dig och din blogg? .. Nämn 3 saker som du önskar dig just nu! .. http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile
Sprid utmaningen vidare och så vidare!

http://annorlundamamma.nouw

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards