skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 4 maj 2016

En bilutflykt denna vackra sommardag!

Av skrivmoster - 4 maj 2016 21:22

 

 

Idag kom sommaren! Plötsligt var björkarna utslagna på många ställen. Det blev varmt och solen sken. Parasollet åkte fram och sommarkänslan infann sig. Min kära vän Hanna ringde och undrade om jag ville hänga med på en liten tur .. klart jag ville!

Vi åkte många små vägar kantade av idyll - sjöar med glittrande vatten och svanar och gäss både på land och i det våta, jordbruksmarker där bönderna harvade inför sådd, vackra hus, vitsippor vart än vi tittade - på slänter, diken ...och i skogen där det vita låg som mattor och gröna ängar med steniga inslag omkring.
Det var ett stycke Småland, som bjöd på mycket av det landskapet står för. Vi gjorde ett stopp på en handelsträdgård där ögat fick ännu mera att se och spara. Blommor är alltid en fröjd att se och dofta på.

 

     

Hannas lilla gula Folka kryssade sig fram från by till by och jag bara njöt av att få komma med ut till de platser jag hört namnet på men aldrig sett förr. En del kände jag igen förstås, som Bunn, som är en fantastiskt vacker plats med bebyggelse i etage med Bunnsjön nedanför.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bunn_(ort)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bunn

TACK Hanna för att du gör mig så glad och är en så fin vän!

 
Bunn är en småort i Ölmstads socken i Jönköpings kommun och län, belägen några km söder om Gränna och öster om Ölmstad där avfart finns från Grännavägen (gamla Riksettan). Området norr om sjöarna Bunn och Ören kan nås via länsväg 133 Gränna-Tranås.

 

 
 
wiper

wiper

6 maj 2016 07:32

Nu får man verkligen sommarkänslor. Jag kan se framför mig hur fint ni har hos er med fontänen i mitten och dom fina husen och era utemöbler och den vidunderliga utsikten. Härligt att ni åkte ut och såg er omkring i det vackra Småland. Att sen få åka i en gul folka gör ju inte saken sämre. Vi har varit till Bun och det är vackert.

Nu önskar jag dig och din man en underbar fredag
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

4 juni 2016 10:14

Jag gillar verkligen att få vara ute på små turer men det blir inte så ofta numera. Inte vi två tillsammans i alla fall. Vi skulle setts idag men det är både osäkert väder och annat som gör att det inte blir som tänkt. Men ni är SÅ välkomna efter er semestertripp!
Kramar från oss till er!

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

14 maj 2016 17:42

Vad trevligt med en liten bilutflykt i rätt väder och med kär vän. Hoppas ni har en fin Pingst.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

skrivmoster

4 juni 2016 10:13

Tack för att du outtröttligt kommenterar och läser när jag skriver! Kram och tack än en gång!

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

25 maj 2016 10:48

Här har jag väl redan kommenterat en gång. Jag har i alla fall läst blogginlägget. :) Hoppas du har det bra och njuter av maj månads smörgåsbord.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skrivmoster

21 augusti 2016 21:19

Tack och kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Skapa flashcards