skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Födelsedagsmånaden maj

Av skrivmoster - 1 maj 2016 21:46

 

Det har verkligen varit svårt att motivera mig att skriva något här i bloggen. Ibland blir det så fruktansvärt svårt att tänka sig att det finns något som är av vikt och värde att skriva om.

 

Hur som helst så kämpar jag fortfarande med sviter av min fallolycka för några veckor sen. Det är den sen förut onda axeln som inte vill vara snäll mot mig. Den har varit mest aktiv om nätterna då jag ska sova ... Nu var det en snäll vän, som förbarmade sig över mig och bjöd hem mig till sig i fredags. Jag var inte alls inställd på det som komma skulle. Hon har utbildat sig inom zonterapi för många år sen och nu ville hon så gärna ge mig en behandling för denna axel. Det var en intressant upplevelse och jag njöt fast det gjorde oerhört ont på vissa punkter som hon hittade.

 

Det som gav resultat är, att hon fick den besvärliga "tandvärken" i min arm från axeln och ner till armbågen, att klinga av och ge med sig. Det var verkligen en lättnad. Fortfarande är det ont i axeln och det känns rejält när jag sitter och skriver. Men jag tror att det ska ge med sig.

 

Igår var det valborgsmässoafton med skiftande väder. Vi hade lunchgäster från Skåne bl.a och det var som alltid trevligt att ses. På kvällen tänkte vi oss bara en lugn hemmakväll eftersom inte mannen orkar med att flänga runt på olika evenemang. Förr åkte vi alltid runt och tittade på brasor och hörde sången. Men det var då det. En av våra vänner bland grannarna ringde och tyckte att vi skulle titta in hos dom och umgås en stund. Sagt och gjort. Jag tog med morotstårtan jag gjort och så sammanstrålade vi med fyra andra personer kring kaffebordet. Det blev trevliga timmar som alltid när vi träffas.

 

Idag har vi varit på dubbelkalas!! "Kärdottern" och yngsta barnbarnet firade sina födelsedagar. En fyllde idag och den andra imorgon. Det blev också en rolig "tillställning" och många glädjerop och skratt när paketen skulle öppnas. Vi hade bl.a köpt ett litet tält i form av en brandbil och det blev succe´. I och med att det togs upp ur kartongen så blåste det bara till så var det monterat.

 

 

Så mycket roligt man kan göra i ett sånt tält. Det blev till sist en buss av det hela och en pratglad chaufför gjorde resan trevlig för den enda passageraren! Barn har härlig fantasi!

 

Så kom då den efterlängtade tårtan efter en massa paketöppnande!

 

 

Det vuxna födelsedagsbarnet fick stå för tårttillverkningen och det gjorde hon med den äran. Gott var det och väldigt fräscht. Inget är som en hemmagjord tårta!

 

Nu är det många vänner och bekanta som fyller år i maj så det blir att komma ihåg att gratulera. Jag är själv ett majbarn och kommer så småningom att bjuda mina grannvänner på fika!

 

"Sköna maj välkommen till vår bygd igen" ....

 
 
Tove Olberg

Tove Olberg

2 maj 2016 07:58

Hej Signhild! Så länge sedan jag var här på besök! Har läst några inlägg bakåt och fått med mig härliga dikter du skrivit, samt texterna som det ligger så mycket i!
Jag hoppas att ditt fall och följderna av det ger med sig, att ha ont är svårt, det drar så mycket med sig!
Önskar dig en skön maj och sommar så småningom!
Härliga bilder har du, med tårtor och blommor och de lekande barnen!
Stor kram från Tove!

http://toveolberg.blogspot.se

skrivmoster

2 maj 2016 18:24

Hej Tove och tack för titten! Så roligt att du läst och fått med dig nåt från mig! Jag är urusel på att läsa andras bloggar. Jag hinner inte .. och orkar inte läsa länge på datorn.

Idag har vi fått en härlig majdag med sol och värme. Vi har suttit ute med barnbarnet och fikat. Det är sånt som man ska leva för bl.a.

Önskar dig med en härlig maj och sommar! Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet! En varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards