skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 12 april 2016

En liten vinst och så "äntligen!"

Av skrivmoster - 12 april 2016 14:39

 

Idag vann jag denna söta pelargon på lunchen i Församlingshemmet. Den lyser upp sin plats!

Vi fick dessutom en fantastisk buffé som vi åt av med god aptit. Det var så fullt som det kunde bli av matgäster. Trevligt när så många kommer och det blir så uppskattat!

Vi tog med oss vår närmaste granne idag så han fick se så trevligt vi har det på "våra möten" ...

 

Solen skiner och det är vackert väder. Lite lätt vind och sommarvarmt i solen. Våra utemöbler står på plats och är väl rengjorda av sonen. Han använde högtryckstvätt och fick dom som nya. Duvornas spillning var inte så lätt att få bort men det gick med möda och besvär.

 

Nu är äntligen vårt reportage i Året Runt snart ute i handeln. Det är nr 16 och det bör vara i butik imorgon eller på torsdag. Jag har fått flera tidningar och gett bort nån också. Tycker att det blev ett fint reportage om en vänskap, som inte är precis som "alla andra". Vi har många beröringspunkter som framgår av reportaget. Så vi är båda väldigt nöjda med det hela och gläds åt att så många vill läsa om oss!

 

 

 
 
wiper

wiper

13 april 2016 07:24

Vilken fin pelargon du vann. Vad härligt ni har det på församlingshemmet. Vad härligt ni har det nu när möblerna är ute på er fina uteplats, det är alltid så snyggt hos er och trivsamt

Det skall bli spännande att läsa i Året Runt. Tänk att du haft en brevvän så många år. Jag hade också brevvänner men det dog ut. Ni ser jättefina ut på bilden i tidningen. Jag skall kolla i dag om tidningen kommit ut här.

Ha nu en skön dag härliga du
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

15 april 2016 16:17

Det känns verkligen skönt att ha fått ut möblerna och så har jag planterat penséer också i blomlådan nedanför köksfönstret och i en kruka på trappan. Det är alltid roligt!

Vi är båda så nöjda med reportaget i Året Runt och vi fortsätter som förr med brev och att träffas. Nu har vi ju så nära ...

Kram och trevlig helg!

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

17 april 2016 10:28

Reportaget blev suveränt tycker jag. :) Något som jag tror väldigt många tyckte om att läsa. Dessutom lever veckotidningar väldigt länge. De byter ägare. Ligger framme på olika offentliga ställen.
Hoppas grannen vill följa med fler gånger.
Presenter från duvor är jag trött på. Dessutom skrämmer de mig när jag öppnar balkongdörren.
Då är ni förberedda på kommande mysstunder utomhus.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

skrivmoster

17 april 2016 17:09

Tack Bosse för titten och för att du tog dig tid att skriva en kommentar! Uppskattas!!

Hoppas att reportaget får "leva länge!"

Kram från mej!

 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

19 april 2016 11:19

Vilken vacker blomma du vann. Jag måste köpa tidningen och läsa reportaget. Idag är det verkligen aprilväder hos mig, snö - blåst och regn om vartannat. Som det skall vara den här tiden. Ha en jättefin och trevlig dag - kram

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

1 maj 2016 21:46

Tack för titten! Hoppas du fick tag i tidningen! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards