skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 10 april 2016

Av skrivmoster - 10 april 2016 18:44

 

Det är verkligen dags för div. vårblommor att lysa upp tillvaron.

Igår på promenaden så hittade jag vitsippor och tussilago här i närheten. Vackra att se och otroligt livskraftiga som inte ens behöver jord för att växa!

 

Så har söndagen nästan skenat iväg också och ändå har jag inte gjort så mycket av vikt och värde. Mera "bara varit" ...

 

Igår var det paltkok här och då blev som vanligt mina barnbarnsflickor överlyckliga! De älskar denna pitepalt!

 

Nu ligger en ny vecka framför oss och jag har vissa planer. Tisdag är det vårlunch (ist.f. sopplunch) och det brukar vara en riktig fest! Klart man ska dit! Sedan har jag och min vän Hanna tänkt oss en liten shoppingtur och så ska jag klippa mej förstås. Fick ju skjuta på det när jag "blomstrade" som mest under ögonen. Än syns det men det ska väl blekna lite till. Jag vill även köpa penséer till blomlådan för nu har ljungen fått tacka för sig. Den ska jag bära ner i komposten.

 

Den gångna natten fick mina violer sova inomhus för det var frost! Man kan aldrig vara helt säker ... det kommer alltid nåt man inte tänkt sig.

 

Är det bara jag som tycker, att det händer alldeles för mycket elände - knivskärningar och rena avrättningar ute på våra gator och torg?! Man vill ju inte läsa för det blir så jobbigt inombords. Jag har skrivit om det förr men nu känner jag, att man inte kan vara säker någonstans. Det finns många som inte drar sig för att skada och döda andra.

 

Häromdagen läste jag om 13-14-åringar som gett sig på en gravid kvinna. Igår läste jag samma sak igen. De hade måttat mot hennes mage med en kniv... Men vad är det som händer?? Hur kan så unga personer som de förstnämnda, ha så mycket ondska i sig? De är ju fortfarande barn och borde ha fått viss uppfostran ... av förhoppningsvis ansvarsfulla och kärleksfulla föräldrar. Men ibland kan man inte "skylla" på föräldrarna .. inte heller vet man vad det var för killar. Jag blir i alla fall illa till mods och ledsen. Att våldet kryper ner i åldrarna ser och hör man och det är beklämmande och sorgligt.

 

Jag försöker att fokusera på det som är positivt och som ger ett välbefinnande att läsa. Det finns faktiskt en hel del som väger upp allt det mörka. Läs denna fina berättelse så får ni något fint att bära med er!

 

http://norran.se/livsstil/edvin-10-ar-samlar-in-pengar-under-sin-patvingade-fasta-gar-till-syrier-som-sitter-fast-i-flyktinglager-de-ar-som-vi-565949

Ovido - Quiz & Flashcards