skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Platt fall!

Av skrivmoster - 5 april 2016 09:38

 

Eftermiddagen igår vill jag helst glömma! Hämtade ett av barnbarnen och bar hennes ryggsäck på väg ner till bilen. Plötsligt händer nåt ... antingen vek sig knät eller jag steg ner i en grop eller på en sten eller ... Pladask föll jag framstupa med näsan i asfalten. Trodde att jag slog ut tänderna och att blodvite uppstod men där klarade jag mej. Däremot så slog jag i mina knän och den onda axeln rejält. Näsan blev prickig och lite på hakan. En dam såg det hela och kom och hjälpte mig upp på benen igen. Tacksam för det eftersom det gjorde så ont i knäna att jag nog inte kommit upp utan hjälp. Tur i oturen - inget brutet men väldigt ont i axeln och stela knän idag. Näsan lätt svullen.

 

Om och när jag ramlar så är det alltid raklång på mage. Inte det skönaste! Jag tycker jag har bra balans men det är nog bara en dröm. Jag kände att jag skulle ramla men kunde inte återta balansen. Jobbigt!

 

I natt har det regnat och det ser jag på utemöblerna som kom på plats igår tack vare hjälpsam son och kärdotter. Men solen skiner och jag har satt igång tvättmaskinen som vanligt och tänker hänga ute på stället så länge det går.

 

Det är symöte idag på em. och jag hoppas repa lite ork för att följa med dit. Annars går det nog bra utan mig också!

 

Nu ska jag gå och se om jag klarar av att bädda våra sängar. Jag har ju vänster arm och hand. Numera så hänger det dagliga livet på min ork och kraft eftersom mannen är sjuk. Så jag gör ett försök ...

 

 

 
 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

5 april 2016 10:55

Inget kul att ramla och slå sig. Huvva - det var ju ändå tur i oturen att du klarade dig med lite skrubbsår och ont, jag menar, du hade ju kunnat bryta både ben och armar. Sköt om dig nu och hoppas du kan gå på ditt trevliga symöte. Kram från ett grått Piteå

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

6 april 2016 10:23

Jo jag är tacksam att jag inte bröt nåt vid fallet. Var på symötet med de trevliga "tjejerna" och hade blåtira i båda ögonen som jag märkte först då jag skulle iväg! Idag har det spritt sej en aning så jag ser inte så kul ut. Tänker på de som misshandlats till att se ut som jag. Då är det lätt att acceptera ett fall. Här regnar idag och är jättegrått. Ni hörs ska få blötsnö. Inte kul! Klass 1-varning ... Kram

 
wiper

wiper

6 april 2016 09:00

Stackare! det där lät inget vidare. Hoppas det inte får konsekvenser så nåt gick sönder. Härligt att det finns folk som hjälper till när sånt händer. Känner med dig för man blir liksom chockad efterråt. Här regnade det i natt och även nu på morgonen. Hoppas du kan gå på symötet.

Ta det nu lugnt och sköt om dig vännen

Stor varm kram från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

6 april 2016 10:10

Det gick "bra" eftersom jag inte bröt nåt och inte gick mina glasögon eller tänder sönder heller. Men nu har jag fått blåtiror runt ögat där byglarna från glasögonen har tryck till.
Värst är den axel jag har ont i sen förr men det får ge sig med tiden. Man blir ju lite rädd och chockad ..
Jag var på symötet och hade trevligt! Ha en bra dag fast det är regnigt! Kram

 
Carina

Carina

6 april 2016 17:31

Men oj ! Och tur att du inte bröt något i fallet. Kramar och ta hand om dig.

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

skrivmoster

7 april 2016 10:06

Hej! Ja det var verkligen tur! Nu är det ömt här och där och blåtiror som blev av glasögonen.
Ha det så bra du med! Kram och tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Skapa flashcards