skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 3 april 2016

Barnbarnsglädje bl.a.

Av skrivmoster - 3 april 2016 17:22

 

Nu är det hög tid igen ... att klippa detta hår som växer som ogräs! Vi får se var jag hamnar denna gången. Hon som klippte sist klippte bra men var väl inte den trevligaste jag besökt. Man vill ju känna en viss kontakt med den som man anförtror sitt hår till.

 

Helgen har varit både ock. Igår var halva dagen rätt lugn men sen så kom det tre som damer hit och då blev det liv i luckan! De leker så snällt om än ljudligt och städar så bra efter sig. Matfriska är de också. Vid lunchen var det bara våra egna här men på mellanmålet kom även kompisen och hon var inte svår att bjuda. Hon och den äldsta hade samma smak och åt ordentligt! Den lilla hon är mera noga med vad hon ska äta så hon höll sig bara till mackorna. Huvudsaken att alla blev mätta och belåtna. Den lilla säger alltid när man frågar - "jag är inte mätt och inte hungrig". Det betyder att hon är nöjd! I alla fall är det en stor gåva att få ha dessa barn i sin närhet. Dom gillar också att ha nära till farmor och farfar.

 

Idag har vi haft det lugnt. Gått och skrotat länge innan dusch, lagat tortillas med köttfärsfyllning och sen en äppelpaj till eftermiddagskaffet. Läst ut boken om "Prästens lilla flicka" som jag sen vidarebefordrar till en annan. (ja till dej Carin vid tillfälle!) Du ska nog känna dej hemma i miljöerna eftersom det är i din hemstad. Men inte kände jag mig hemma i allt som hände ...

 

Ny vecka och klipp och symöte på programmet. Kanske en em. med flickorna också om det passar familjen.

 

Kloka ord ur Olle Carlssons bok ...

"Att våga se sin maktlöshet inför ett dilemma är det allra första steget till en förändring" ... 

 
 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

5 april 2016 11:00

Jag har nyss också läst den där boken "Prästens lilla flicka". Jag tyckte den var bra. Har också nyss läst ut "Skymningsflickan" av Katarina Wennstam. Håller på med en annan bok av henne "Stenhjärtat". Gillar denna författare.

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

6 april 2016 10:21

Jag gillade Prästens lilla flicka och det var svårt att lägga ifrån sig boken. Miljöerna var bekanta för mig och det gör ju sitt.

Jag läser i perioder. Har många böcker att beta av ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards