skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 1 april 2016

Av skrivmoster - 1 april 2016 16:54

 

 

Igår sen eftermiddag blev himlen alldeles mörk och plötsligt så började det att hagla och regna. Efteråt blev himlen dramatiskt vacker.

 

Idag har det varit rätt stadigt med solsken och vi åkte till lilla polkagrisstaden och veckohandlade. Jag tog med mig ett par böcker som jag lämnade på ICA och COOP. Hoppas det är någon som tog böckerna och blev glad!

 

För tillfället läser jag en väldigt bra och spännande bok som heter "Prästens lilla flicka". Den kallas psykologisk spänningsroman och det passar mig perfekt. Att handlingen till stor del är förlagd till en stad i södra Norrland, där jag känner mig rätt hemtam, gör ju inte saken sämre. Jag gillar pocketböcker!

 

Tvätten står här utanför köksfönstret och torkar i solen, som är riktigt varm mot denna vägg. Det är så härligt med nytvättade kläder som doftar frisk luft!

 

Snart är det dags för matlagning för kvällen. Jag ser fram emot en lugn kväll då jag inte har nåt som väntar på att bli gjort.

 

Nu har den flerfärgade ljungen gjort sitt och det är dags att köpa penséer och plantera ut i blomlådan nedanför köksfönstret. En del har redann gjort det men jag har ju kvar min norrländska försiktighet med tanke på att det "bara" är aprils första dag.

 

Har ni blivit lurade idag? Hittills har jag klarat mig. De har så osannolika nyheter i tidningarna så man känner på en gång att det är bara "nys". En del är roliga - andra bara skräp ...

 

Igår var vi på det stora sjukhuset igen. Nu är det dags för att få hem en syrgasapparat så det blir lite lättare för mannen att andas utan att det känns som om det är genom sugrör. Det är bra att det i alla fall finns lite lindring även om det inte finns något som botar. Hans sjukdom är "ovanlig" och det är inte många som känner till dess framfart. För hans del har det tagit år med stadig försämring. Man får försöka att känna tacksamhet över det som görs även om vi vet, att det inte hejdar sjukdomens förlopp. "En dag i taget" ... och anpassning till att allt inte kan vara som förr. Det är vad som gäller.

Skapa flashcards