skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Livet är rikt!

Av skrivmoster - 12 mars 2016 10:01

 


Lördag och en gråmulen och lite dimmig dag. Plusgrader. Flaggan i topp för Kronprinsessan Viktoria ser jag. GRATTIS! Även till min systerdotter Maria som fyller år idag!

 

Mina närmaste planer är att ta en vals med dammsugaren. Sen ska jag steka köttfärs till afrikansk pepparsås som vi tycker mycket om. Den äter vi ikväll till "Mellon". Det programmet väljer jag och maken han inriktar sig nog på något sportigare - skidor.


Jag har ju en favorit bland de låtar som ska tävla om gunsten att få representera vårt land i den stora tävlingen. Min favorit är "If I were sorry" med Frans. Den kan jag lyssna på flera gånger i rad. Den blir bara bättre ... Vi får väl som om nån annan låt utmärker sig ikväll när det gäller. Jag har ingen i mitt minne, som jag tyckte var speciellt lockande. Men jag kan ju ha glömt ... eftersom min favorit är så bra!

 

Imorgon fyller mitt äldsta barnbarn 7 år och det är helt ofattbart! Tiden går så fruktansvärt fort!! Speciellt nu när jag är i den ålder jag är ... Hur ska man hinna med allt man vill?

 

Numera är jag inte bunden vid några uppgifter som jag måste göra. Jag väljer själv vad jag kan satsa på och det är i första hand mina barnbarn. Den nära kontakt vi har, är jag oerhört rädd om och de är viktiga i mitt liv. Att få ha vissa bitar med vänner och bekanta är också viktigt. Så syföreningen, dagträffarna och soppluncherna - de är mina sociala bitar som jag värnar om. Att umgås med vänner i granngänget är en stor glädje och den förmånen vaktar jag noga på. Även att ha en nära vän, som jag får göra roliga saker tillsammans med då och då.

 

Jag trivs hemma och då ägnar jag mig oftast åt att sitta vid datorn och odla vissa kontakter där. Att skriva är viktigt och det gör jag i stort varje dag. Ibland blir det bara kommentarer och konversationer med olika bloggvänner. Andra dagar skriver jag dikter och små tankar. Det är ju en oskriven regel, att jag var 14:e dag ska läsa dikter i syföreningen. Det gör jag så gärna för de visar att de verkligen vill höra och att det inte är jag som hittat på det och "tvingar" dom att lyssna!!

 

Livet är rikt så det gäller att ta för sig och plocka de bitar man mår bra av och får ut något av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards