skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Vågar du misslyckas?

Av skrivmoster - 11 mars 2016 09:34

 

Vart tog du vägen?


Efter en kylig natt så är enstrålande morgon här igen! Det är fredag och vi ska åka till lilla staden och veckohandla. Det är skönt att få det undanstökat så kan man sen plocka och fixa här hemma i lugn och ro. Vi har haft en del omkring oss så vi fick skjuta på vår veckohandling, som vi annars gärna gör lite tidigare i veckan.

 

Idag läste jag något bra igen ... "det är inte problemen i sig utan rädslan för att misslyckas och vad andra ska tycka och tänka om våra misslyckanden, som ställer till det för oss".

(Olle Carlssons bok Just idag 365 tankar för sinnesro).

 

Det ligger nog rätt mycket i detta han säger. Vi bryr oss väldigt mycket om vad andra tycker och tänker om oss. Det finns de som säger, att de inte alls bryr sig om andras uppfattning men jag tror, att innerst inne så bryr man sig. Om det är goda omdömen så är det ju helt okej, men kommer det till misslyckanden, så vill nog ingen ha ord om sig att vara något negativt. "Hon är si och han är så" ... rykten och prat bakom ryggen kan vara väldigt irrelevant och grunda sig på en inskränkt uppfattning. Vet man inte så är det bättre att tiga. Om man vet, så bör man fråga sig, vad det tjänar till att föra något vidare. Vem mår bättre av det?

 

Skvaller och förtal är två ord jag verkligen inte tycker om. Det finns väl ingen som aldrig har fört någon person på tal. Det som sägs mellan ett par personer bör stanna där och inte broderas ut och vidareföras. Man kan undra över något men det betyder inte att man ska föra ut det på stans gator och torg. Det bästa är att leva sitt eget liv och låta andra göra som de själva vill utan att vi står där med pekpinnar. Vi bör rannsaka oss själva i första hand!

 
 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

11 mars 2016 10:47

Jag håller med dig om det där med skvaller och förtal. Ogillas starkt av mig. Tycker att var och en kan sköta sig själva - jag brukar fråga mig: har man inte nog med sitt egna liv? Men en del livnär sig på andra - så är det bara, tyvärr. Solen kikar fram nu hos mig, var väldigt grått i morse och sen har det hunnit regna en skvätt också! 3 +. Med andra ord så tinar det nu. Toppen säger jag. Ha en bra dag och helg - kram.

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

12 mars 2016 10:00

Hoppas att du blir nöjd med receptet. Det blev jag!

Ha en härlig helg! Här är så grått och dimmigt. Men jag tror på solen!

Kram

 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

11 mars 2016 10:51

Hej igen - glömde ju att tacka för receptet - jättebussigt av dig och jag skall baka så klart. Tack tack.

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

12 mars 2016 10:00

Varsågod! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards