skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av skrivmoster - 1 mars 2016 18:39

 

Ännu en solskensdag är till ända. Aningen kyligare än igår men skön.

Redan kl. 8 kom lilla barnbarnet glad och pigg. Hon beställde omgående havregrynsgröt med äppelmos! Sen satt vi och åt lite tillsammans och pratade om allt möjligt. Hon är så duktig på att konversera och hon säger så många roliga saker. Även hon har lagt sig till med uttrycket "typ" och när man då säger nåt mera bestämt, så säger hon - "jag sa ju bara typ" ...

 

Jag hörde även henne fråga sin storasyster om barn kan dö. När hon hörde att så var fallet, så tog hon sig för pannan och sa "det är inte möjligt" och reagerade väldigt mycket på svaret. Jag försökte att förklara för henne så hon inte skulle fastna i nåt som hon mådde dåligt av. Hon är otroligt "teatralisk" och känslosam. Hon är så att säga uttrycksfull och det med besked! Jag blir ofta så imponerad av hur dessa små hjärnor kan ha så mycket av förstånd och förmåga att se saker och ting i vida perspektiv. De förstår så mycket!

 

Vi tog en promenad till skolan och hämtade storasyster, som lät höra att man kan aldrig vara för länge hos farmor och farfar! Hon trivs som fisken i vattnet. Ja det gör båda och man får nästan "köra hem dom" när föräldrarna har sagt att de ska promenera själva hemåt. Vi har bra koll på deras väg och vi meddelar när de går iväg och när de kommer hem igen.

 

Idag fick jag en överraskningspresent från ett ställe. Det var inte väntat. Det som jag fick ska jag inte behålla själv utan jag ska dela med mig till våra "unga". De behöver det bättre och kan utnyttja presenten på rätt sätt. Det får bli födelsedagspresenter!

 

Det är alltid roligt att kunna ge bort något för att glädja andra!

Skapa flashcards