skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

Snart ....

Av skrivmoster - 27 februari 2016 07:51


Solen skiner så vackert och det är en dryg minusgrad. Snöfläckarna blir färre och färre. Frosten har lagt sig som en hinna på taken. Stilla morgon. Jag har läst i min bok "365 tankar för sinnesro" om att livet är en process där vi får vara med. Vi utvecklas ständigt och blir aldrig fulländade. Det är skönt att få vara den man är med sina fel och brister. Vi får ständigt möjlighet att förbättra det som inte är bra. Ändå kan vi aldrig se oss som färdiga med alla förbättringar.

 

Idag ska jag nog sätta mig ner och titta på Tjejvasan. Jag är ju ingen idrottsälskare alls. Men det finns ju en hel del att titta på och får jag bara välja efter min känsla så kan det bli en tävling jag ser idag.

 

Jag vill nog ta en liten promenad också i det fina vädret. Synd bara att jag får gå ensam numera eftersom mannen inte orkar ... Kanske kan vi gå

runt husen i alla fall tillsammans. Jag ska höra vad han tror om det.

 

När jag lyssnade på radion igår hörde jag att den första tranan har anlänt till Hornbogasjön.

http://projektwebbar.lansstyrelsen.se/hornborga/Sv/Pages/default.aspx

 

Det droppar in ett och annat vårtecken här nere i söder. Vårblommorna börjar komma upp och det spirar i det sköna ljuset. För mig som varit van vid lång vinter och mycket snö, är detta rena himmelriket. Än ligger snön kvar i norr minst en månad till.

 

I mitten av april, så är det äntligen dags för reportaget som Året Runt gjorde om mig och min gamla brevvän Britt. Det gjordes i oktober nån gång och nu har vi fått höra att i nr 16 kommer resultatet av vår dag med trevlig journalist och fotograf. Spännande!

 

Vi figurerade en gång i HJ och också men detta som Året Runt ringde och ville göra blir nog betydligt större. I vår kommer vi att fira vår långa (brev)-vänskap eftersom det då är 50 år sen vi började skriva till varandra och vi har inte slutat än ... Vi ska skriva så länge vi har förstånd och förmåga i behåll har vi sagt. Det finns inget så roligt som att både skriva och få ett brev i brevlådan! Vi är nog unika på sitt sätt för vi vill fortfarande brevprata via pennan. Ibland skickar vi små meddelanden till varandra via datorn men det är inget mot våra brev!

 

 

 

 



  

 
 
wiolettan

wiolettan

27 februari 2016 21:44

Vilken fin bukett med blommor.
Det är så sant som du skriver, vi utvecklas hela tiden och förhoppningsvis till det bättre. Det är det som är så spännande med att få leva, alltid lär man sig något nytt.
Så spännande med artikeln i Året Runt, jag prenumererar på den tidningen och det ska bli intressant att läsa om dig och din väninna.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

skrivmoster

28 februari 2016 15:50

Tack wiolettan för din kommentar och för att du hälsar på i min blogg! Jag har varit in hos dig men skrev inget ... Får bättra mig!

Det blir roligt även för oss att se vad det blev av denna heldag vi hade tillsammans med trevliga människor. Vi har fått läsa texten så den är rätt och nu är det bilderna som vi också är nyfikna på hur det presenteras.

Ha en fortsatt fin helg! Kram tillbaka!

 
wiper

wiper

28 februari 2016 11:45

Det verkar vara en bra och lärorik bok. Det känns verkligen att vi utvecklas och även ser saker på annat vis ju längre tiden går. Det finns en framtid så länge vi lever och det känns hoppfullt. Vi har också lite snöfläckar kvar men solen har nu skinit i flera dagar

Härligt att tjejer numera får åka Vasaloppet. Jag har haft en arbetskamrat som var många år äldre än mig och hon berättade att när hon började åka Vasaloppet så fick hon klä ut sig till kille men stoppades så fort dom misstänkte att hon var tjej, hemskt. Det känns väldigt länge sen

Hoppas du fick sällskap av din man runt huset, lite är mer än ingenting. Vad härligt med tranor som är på ingående. Hoppas nu att vi får en tidig vår och slipper mer snö

Vad spännande att få läsa i Året Runt om dig och din brevvän. Jag köpte ju tidningen ni var med i sist. Härligt att ha kvar en brevvän hela livet. Det skrivs för lite brev numera men jag tror att det kommer att komma tillbaka lite för det ger en annan känsla och jag märker själv hur dåligt jag skriver numera när man bara är på nätet

Ha nu en skön söndag med din man
kramar
Malin



http://www.wiper.bloggplatsen.se

skrivmoster

28 februari 2016 15:48

Hej och tack Malin för att du skriver så fina kommentarer!

Vi fick en liten promenad och det var riktigt skönt!
Hoppas ni har en fin helg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards