skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av skrivmoster - 27 februari 2016 07:51


Solen skiner så vackert och det är en dryg minusgrad. Snöfläckarna blir färre och färre. Frosten har lagt sig som en hinna på taken. Stilla morgon. Jag har läst i min bok "365 tankar för sinnesro" om att livet är en process där vi får vara med. Vi utvecklas ständigt och blir aldrig fulländade. Det är skönt att få vara den man är med sina fel och brister. Vi får ständigt möjlighet att förbättra det som inte är bra. Ändå kan vi aldrig se oss som färdiga med alla förbättringar.

 

Idag ska jag nog sätta mig ner och titta på Tjejvasan. Jag är ju ingen idrottsälskare alls. Men det finns ju en hel del att titta på och får jag bara välja efter min känsla så kan det bli en tävling jag ser idag.

 

Jag vill nog ta en liten promenad också i det fina vädret. Synd bara att jag får gå ensam numera eftersom mannen inte orkar ... Kanske kan vi gå

runt husen i alla fall tillsammans. Jag ska höra vad han tror om det.

 

När jag lyssnade på radion igår hörde jag att den första tranan har anlänt till Hornbogasjön.

http://projektwebbar.lansstyrelsen.se/hornborga/Sv/Pages/default.aspx

 

Det droppar in ett och annat vårtecken här nere i söder. Vårblommorna börjar komma upp och det spirar i det sköna ljuset. För mig som varit van vid lång vinter och mycket snö, är detta rena himmelriket. Än ligger snön kvar i norr minst en månad till.

 

I mitten av april, så är det äntligen dags för reportaget som Året Runt gjorde om mig och min gamla brevvän Britt. Det gjordes i oktober nån gång och nu har vi fått höra att i nr 16 kommer resultatet av vår dag med trevlig journalist och fotograf. Spännande!

 

Vi figurerade en gång i HJ och också men detta som Året Runt ringde och ville göra blir nog betydligt större. I vår kommer vi att fira vår långa (brev)-vänskap eftersom det då är 50 år sen vi började skriva till varandra och vi har inte slutat än ... Vi ska skriva så länge vi har förstånd och förmåga i behåll har vi sagt. Det finns inget så roligt som att både skriva och få ett brev i brevlådan! Vi är nog unika på sitt sätt för vi vill fortfarande brevprata via pennan. Ibland skickar vi små meddelanden till varandra via datorn men det är inget mot våra brev!

 

 

 

 



  

Ovido - Quiz & Flashcards