skrivmoster@bloggplatsen.se

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

"Frissa-byte"

Av skrivmoster - 19 februari 2016 08:47

 


Igår hade jag en trevlig eftermiddag med min vän Hanna. Hon var så hygglig att hon följde med mig och visade var den nya frissan jag skulle besöka höll till någonstans i Huskvarna. Det är alltid spännande när man ska prova något nytt men jag hade sett resultatet på en annan som klippt sig där och det var helt i min smak.

 

När jag gick därifrån var jag nöjd och belåten. Sedan har jag läst olika omdömen om salongen och då blev jag verkligen kluven ... men jag kan inte säga att jag hade dessa problem som berättas om. Jag var en ny kund och det kanske spelade in? Framtiden får utvisa och jag ska inte låta mig påverkas av det andra tycker i vare sig det ena eller andra.

 

Vi fortsatte sen vår eftermiddag med att åka till ett par affärer och handla. Jag ville köpa frukt bl.a och potatis. Inga upphetsande inköp men väl nödvändiga.

 

Idag är det en riktigt gråmulen och trist dag. Det ligger dimmor och termometern står kring nollan. Idag lockar det inte till något särskilt så dagen får bli vad den blir. Man är verkligen påverkad av vädret. Allt är betydligt lättare och mera inspirerande när solen skiner.

 

Jag har en liten planering i min tanke för morgondagen men vi får se vad jag känner att jag har ork för då. Blir det så blir det ...

 

I alla fall är det helt underbart skönt att vara klippt efter ca 3 mån. då håret blev till en belastning varje morgon. Vad ska jag skylla på för att jag inte fick det gjort? Ja möjligen att det var så mycket annat jag ville göra och att frissan bara har öppet tre dagar i veckan. Och då passade det inte mig. När jag väl kom till skott så var det en väntetid på minst 2 veckor. Det var otänkbart för mig så det blev "frissa-byte".

Så kan det bli!

 

Ibland är det så "akut" att man helst skulle ha fått tid igår när man ringer. Då förstår ni!

 
 
Nyckelpigan/Barbro

Nyckelpigan/Barbro

22 februari 2016 11:04

Jag skall på fredag och klippa mig - efter att också ha väntat i 3 månader. Frissan har varit så uppbokad och även varit utomlands på semester. Och när man då får för sig att klippa sig, så är det som du skriver, NU man vill klippa sig! Men äntligen - fredagsklipp, skall bli så skönt. Kram

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

skrivmoster

22 februari 2016 13:34

Lycka till med klippningen! Även här var det 3 mån. och det var rekord!! Sen känner man sig så lättad och mår bättre när håret är i ordning!

Lycka till med fredagsklippet! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skrivmoster - 6 september 2021 19:17


  Nära mitt hjärta bär jag nyckeln in till stillhetens rum där osagda ord hänger i taket tänkta tankar svävar tystnaden andas och själens vatten blir till en stilla krusning ©Skrivmoster ...

Av skrivmoster - 6 september 2021 18:54


Förra veckan hade jag många aktiviteter inbokade. Det var enbart av det trevliga slaget. Bl.a. så startade vår symötesgrupp upp för hösten. Det var länge sedan vi sågs så det blev en trevlig träff.  Torsdag var det surströmmingsdags med vänner/gran...

Av skrivmoster - 30 augusti 2021 11:24

Så härligt att dessa gråvädersdagar är över för denna gången. Det känns underbart att vakna till solsken.  Idag längtar jag ut.    Som vanligt så läste jag nyheterna på morgonen. Inte är det någon upplyftande läsning precis. "Fyra skottlossning...

Av skrivmoster - 28 augusti 2021 12:59

"Ta vara på livet medan du har det" - detta läste jag i en tidning igår. Viktiga ord, eftersom vi inte vet från dag till dag hur länge livet varar. Själv har jag för vana att varje kväll tacka för dagen jag fick. I min ålder är det så, att man verkli...

Av skrivmoster - 26 augusti 2021 10:47

När jag hade lagt mig igår kväll så hörde jag "konstiga" ljud från altanen. Det tjöt i ventilen och så var det nåt annat som jag inte kunde komma på. Regnet smattrade förstås. I morse fick jag se... mina stolar på altanen var ute på drift. En låg ned...

Ovido - Quiz & Flashcards