skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av skrivmoster - 19 februari 2016 08:47

 


Igår hade jag en trevlig eftermiddag med min vän Hanna. Hon var så hygglig att hon följde med mig och visade var den nya frissan jag skulle besöka höll till någonstans i Huskvarna. Det är alltid spännande när man ska prova något nytt men jag hade sett resultatet på en annan som klippt sig där och det var helt i min smak.

 

När jag gick därifrån var jag nöjd och belåten. Sedan har jag läst olika omdömen om salongen och då blev jag verkligen kluven ... men jag kan inte säga att jag hade dessa problem som berättas om. Jag var en ny kund och det kanske spelade in? Framtiden får utvisa och jag ska inte låta mig påverkas av det andra tycker i vare sig det ena eller andra.

 

Vi fortsatte sen vår eftermiddag med att åka till ett par affärer och handla. Jag ville köpa frukt bl.a och potatis. Inga upphetsande inköp men väl nödvändiga.

 

Idag är det en riktigt gråmulen och trist dag. Det ligger dimmor och termometern står kring nollan. Idag lockar det inte till något särskilt så dagen får bli vad den blir. Man är verkligen påverkad av vädret. Allt är betydligt lättare och mera inspirerande när solen skiner.

 

Jag har en liten planering i min tanke för morgondagen men vi får se vad jag känner att jag har ork för då. Blir det så blir det ...

 

I alla fall är det helt underbart skönt att vara klippt efter ca 3 mån. då håret blev till en belastning varje morgon. Vad ska jag skylla på för att jag inte fick det gjort? Ja möjligen att det var så mycket annat jag ville göra och att frissan bara har öppet tre dagar i veckan. Och då passade det inte mig. När jag väl kom till skott så var det en väntetid på minst 2 veckor. Det var otänkbart för mig så det blev "frissa-byte".

Så kan det bli!

 

Ibland är det så "akut" att man helst skulle ha fått tid igår när man ringer. Då förstår ni!

Ovido - Quiz & Flashcards